reklama

103. Podobenstvo o neplodnom figovníku (Lk 13,6-9)

- Pane, k čomu ma chceš priviesť týmto podobenstvom? - Chcem ťa varovať pred tým, aby si si nezvykol zneužívať moju trpezlivosť. Vieš veľmi dobre, že som veľmi trpezlivý s tebou. Oveľa trpezlivejší, ako si ty sám k svojim chybám. Nezabúdaj však, že som nielen milosrdný, ale aj spravodlivý a mám právo očakávať od teba ovocie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (70)
Obrázok blogu

- Od čoho závisí tvoja trpezlivosť?- Závisí od množstva darov, ktoré som ti dal, a od toho, nakoľko využívaš moju pomoc a príležitostí, ktoré ti každý deň posielam. Nenechávam všetko iba na teba. Ja zo svojej strany robím všetko pre to, aby si toho ovocia priniesol čo najviac. Záleží na tebe, ako využiješ svoje talenty.- Od čoho závisí, to, kedy necháš pretiecť pohár svojej trpezlivosti, od čoho závisí vyťatie neplodného figovníka?- Od využitia všetkých možností, vrátane tej poslednej. Nezabúdaj, že nie si figovníkom, ktorý rastie niekde osamotený. Patríš do záhrady, v ktorej ostatné figovníky prinášajú ovocie. Pred vyťatím býva obvykle ponúknutá posledná výrazná pomoc. Okopanie a pohnojenie má povzbudiť všetky sily života k tomu, aby konáre oťaželi ovocím.- Prečo si v tomto podobenstve spomenul práve tri roky?- Je to znak toho, že ti je daný veľký čas nie však ľubovoľný. Nie je tam spomenutých sedem rokov, pretože od toho, či figovník zarodí a či nie, sú závislé životy tých, ktorí očakávajú ovocie. Je to o spravodlivosti. Nezabúdaj na to, že ľudia okolo teba majú právo na tvoje ovocie, najmä tí, ktorí s tým majú spojenú námahu.- Je to teda o zodpovednosti?- Je to o tom, že neplodný figovník zbytočne vyčerpáva zem a zaberá miesto tým, ktorí sú pre dobro celku ochotní spolupracovať oveľa viac. Figovníky prinášajúce ovocie sú tie, ktoré sú ochotné zniesť veľa príkorí spojených s dosiahnutím úrody.- S čím všetkým sa musia zmieriť?- Na prvom mieste je to prinesenie kvetov. Kvetov, ktoré šíria príjemnú vôňu a lákajú nielen včely, ale aj množstvo iného dotieravého a bzučiaceho hmyzu. Na druhom mieste je to prijatie toho, že veľa z ovocia práce padne na zem napriek tomu, že to strom stálo veľa úsilia. Figovník, ktorý prináša veľa ovocia sa musí zmieriť s tým, že veľa jeho ovocia, veľa námahy skončí bez výsledku. Nakoniec je to námaha nesenia plodov. Plody často ohnú konáre až k zemi, a sú kmásané aj tými, ktorí nemajú žiaden podiel na tom, že na figovníku dozrievajú plody.- Čo z toho všetkého vychádza?- To, že je jednoduchšie a príjemnejšie neprinášať ovocie. Je to cesta, ktorú si mnohí vyberú z pohodlnosti. Neplodné figovníky rastú oveľa bujarejšie a košatejšie ako tie, ktoré prinášajú ovocie. Niet im však čo závidieť, pretože budú vyťaté zo zeme živých.- Pane pomôž mi dnes byť figovníkom, ktorý prinesie ovocie, pomôž mi prijať a niesť zodpovedne povinnosti dnešného dňa.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu