reklama

Systém podporujúci záškoláctvo

Nedávno u nás na škole bol veľký krik. Bol som zvedavý, o čo ide. Keď som sa podrobnejšie povypytoval, nezostalo mi nič iné, len nechápavo krútiť hlavou. Prečo bol ten krik? Jedna matka, ktorá má na našej škole štyroch záškolákov, si prišla po svoj "nákup", a rozčuľovala sa nad tým, že prečo jej škola nekúpila iné veci. Neprišla sama, prišla so svojimi deťmi, ktorí v ten deň neboli v škole, aby jej pomohli odniesť nákup. Čo to bol za nákup? A prečo poň nešla do mesta, ale do školy? Nuž preto, lebo takto bola "potrestaná" za to, že svoje deti neposiela do školy. Každé z jej detí ročne vymešká niekoľko stoviek neospravedlnených hodín. V čom spočíva trest pre záškolákov? Len čítajte ďalej, niečo tak absurdné ste určite dávno nečítali...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)
Obrázok blogu

Deti tejto matky chodia do rozličných tried. Každý triedny učiteľ má za úlohu spočítať mesačne neospravedlnené hodiny všetkých žiakov, a ak počet hodín presiahne určitú hranicu, nahlási to na sociálne. Oni "potrestajú" deti tak, že ich detské prídavky nedostane matka do ruky, ale peniaze prídu na školu. Úlohou školy je za tieto peniaze kúpiť potraviny, a všetko to, čo tieto deti potrebujú. Táto matka bola nespokojná s nákupom, no viaceré si to pochvaľujú, pretože je pre nich ľahšie ísť po nákup do školy ako do obchodu. Navyše, škola sa usiluje, aby za tie peniaze kúpila čo najviac, aby boli rodičia spokojní. Čo myslíte, majú motiváciu, aby posielali svoje deti do školy? Žiadnu!Takto postavený systém v skutočnosti pridáva prácu učiteľom a zvýhodňuje tých rodičov, ktorí svojej deti neposielajú do školy. Je to choré. Nečudujem sa, že deti sa usilujú zo školy utiecť cez prestávky. Ak sa im to podarí, celkom pokojne môžu ísť domov, veď mamka nakoniec za ich záškoláctvo bude odmenená. Celkom pokojne môžu byť drzí, koľko len chcú. Znížená známka zo správania pre nich nie je žiadnym trestom. Mýlim sa, ak si myslím, že detské prídavky sú určené na to, aby rodičia mohli zo svojich detí vychovať zodpovedných občanov? Mýlim sa, ak som presvedčený o tom, že k dobrej výchove patrí absolvovanie školskej dochádzky?Keby to záležalo na mne, zariadil by som to úplne inak. Rozdelil by som detské prídavky na čiastku určenú na stravné, tú by rodičia dostávali k sociálnym dávkam a na školné, ktoré by dostávali v plnej výške iba v tom prípade, ak ich dieťa nemá neospravedlnené hodiny, a ak nemá zníženú známku zo správania. To školné by bolo napríklad 300Sk. Ak by dieťa v priebehu polroka vymeškalo 100 neospravedlnených hodín, dostávalo by celý nasledujúci polrok mesačne iba 200Sk. Ak by navyše k tomu malo dvojku zo správania, dostávalo by mesačne iba 200:2= 100Sk, ak by malo trojku, dostávalo by 200:3= 67Sk. Ušetrené peniaze by dostávala škola a mohla by ich použiť na motivačné štipendiá pre usilovné deti. Prečo by mali dostávať školné tie deti, ktoré nechodia do školy? Myslíte, že by to bol problém spočítať? Takú tabuľku v Exceli by spravili aj niektorí z našich deviatakov.Nedávno som počul, že budú vraj veľké peniaze určené na vzdelávanie Rómov. Obávam sa, že tieto peniaze skončia väčšinou na organizovanie nezmyselných vzdelávacích rekvalifikačných kurzov. Keď sme zamestnávali ľudí, niektorí sa prišli prihlásiť, mali absolvovaných takýchto kurzov niekoľko. Od kurzov natieračov skoro až po kurzy raketových inžinierov. :-)) Ja osobne považujem za veľmi nerozumné nepoužiť tieto prostriedky na financovanie asistentov učiteľa, ako aj na financovanie rozumného motivačného štipendia pre tie deti, ktoré školu berú zodpovedne. Toto by bol cukor pre zodpovedných. Ak sa zároveň k tomu nepridá bič pre nezodpovedných vo forme finančného postihu, aj budúca generácia bude plakať nad tým, že je tak málo vzdelaných detí zo sociálne znevýhodneného prostredia.PS. Už som uvažoval aj o rozbehnutí petície za zmenu nezmyselného trestania záškoláctva. Len neviem, či by som nazbieral dostatok podpisov...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu