reklama

Štipendium pre chudobné zodpovedné dieťa

Viem, že som tento článok dlhoval už dlhšie všetkým tým, ktorí mi pravidelne prispievajú na štipendiá pre chudobné deti. Od 1.júla tohto roku už nepôsobím na Luniku 9, som vo farnosti Kostoľany nad Hornádom pri Košiciach. Saleziáni, ktorí nastúpili po mne na Lunik 9, si nepriali, aby som pokračoval v štipendiách pre deti na Luniku 9, tak som hľadal možnosti, ako využiť financie, ktoré mi prichádzajú od darcov na účet. Začal som najskôr sám, a potom aj s pomocou študentov, ktorých učím na vysokej škole, vyhľadávať deti, ktoré by potrebovali takúto pomoc. Kritériá pre získanie štipendií som rozšíril tak, že už to nie sú štipendiá len pre rómske deti, ale všeobecne pre deti z chudobnejších rodín. Nezaujímam sa o ich národnosť, rasu, či náboženstvo. Budem tu na pokračovanie uverejňovať ich príbehy, aby prispievatelia videli, pre koho idú ich príspevky na štipendiá. Aká je výška štipendií a aké sú kritériá pre získanie štipendia?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)
Obrázok blogu

Po predchádzajúcich skúsenostiach so štipendiami som sa rozhodol, že ich odstupňujem nasledovne. Ak dieťa chodí do základnej školy, bude dostávať mesačne štipendium 600 Sk (od januára 20 eur). Dieťa v prvom ročníku na učňovke, či na strednej škole, bude dostávať 25 eur, v druhom ročníku 30 eur, v treťom 35 eur a vo štvrtom 40 eur. V prípade štipendistu na nejakej vysokej škole to môže postupovať tiež po piatich eurách ročne. Momentálne sa mi podarilo zohnať toľko detí, že prerozdelím všetky peniaze, ktoré mi každý mesiac pravidelne prichádzajú, a vždy ešte doložím aj zo svojich. Plánujem aj do budúcnosti prispievať na tento projekt minimálne jednou desatinou svojich príjmov.Na všetkých štipendistov mám kontakt cez osoby, ktorým dôverujem, a cez ktorých pravidelne kontrolujem študijné výsledky detí, teda ich zodpovednosť v prístupe ku ich práci, ktorou je štúdium. Po každom vysvedčení prehodnocujem výšku štipendia. Ak študent dostane dvojku zo správania, jeho štipendium sa delí dvoma, ak má neospravedlnené hodiny, za každú hodinu prichádza mesačne o jedno euro zo štipendia. Zisťujem aj priemer známok, ten je však dôležitý iba na umiestnenie sa v rebríčku štipendistov. Ak ubudnú financie, ubudne aj počet štipendistov, a ako prví pôjdu tí s najhorším prospechom. Ak pribudne nejaký nový štipendista s lepším prospechom, môže vyradiť toho, kto je na konci rebríčka.Celý tento projekt štipendií je postavený na vzájomnej dôvere. Ľudia, ktorí mi dôverujú, mi buď nepravidelne, alebo cez pravidelné mesačné platby, prispievajú na tieto štipendiá. Ja cez ľudí, ktorým dôverujem, vyhľadávam chudobné zodpovedné deti a prispievam buď priamo na účty rodičov detí, alebo ak hrozí, že by rodičia deťom peniaze pomíňali na hlúposti, tak buď na účty detí, alebo na účty ich učiteľov alebo sociálnych pracovníkov. Aj keď momentálne mám vyrovnaný pomer príspevkov a štipendií, som ochotný ešte niekoľko detí do tohto projektu zaradiť. Ak by ste o nejakom takomto chudobnom dieťati vedeli, napíšte mi na môj mail nasledujúce údaje:Meno a priezvisko dieťaťa, bydlisko, do ktorej triedy a na akej škole chodí, aký malo priemer známok, koľko neospravedlnených hodín malo na poslednom vysvedčení, číslo účtu rodičov, alebo niekoho, komu by som mohol posielať štipendium pre dieťa a rodinné pomery v akých sa dieťa nachádza. Napíšte aj niečo o sebe, ak dieťa zaradím, budem sa s Vami aj s dieťaťom chcieť stretnúť samozrejme aj osobne. Uvediem tu ako príklad aj príbeh jednej štipendistky, ktorý mi doniesla jedna z mojich študentiek sociálnej práce. V týchto príbehoch sa vždy vyhnem osobným údajom štipendistov...Julka pochádza z rozvrátenej rodiny. Je to týrané dieťa.Otec bez zamestnania, závislý na alkohole. Bije ju. Matka chce pracovať, ale je invalidná - schizofrenička a epileptička. Žiačka má priemerný prospech. mala aj suicidné pohnútky. (Na záver nasleduje kontakt buď na dieťa (telefón, mail), alebo na jeho rodičov, alebo na niekoho, kto s ním pravidelne komunikuje.)Budem tu uverejňovať príbehy všetkých štipendistov, aby ste vedeli komu Vaše peniažky konkrétne pomáhajú. Ak by sa chcel niekto zapojiť do tohto projektu, môže poslať svoj príspevok na číslo účtu: 261 895 2811/1100 Tatrabanka.Ak by niekto chcel navrhnúť nejakých nových štipendistov, nech mi pošle konkrétny podobný návrh na moju adresu: cerven7777@gmail.com. Ak bude Váš štipendista pomoc potrebovať viac ako niektorý z doterajších, prevezme jeho miesto. Počet štipendistov bude záležať od počtu prispievateľov. Každý mesiac prerozdelím všetky financie. Ak by prestali prispievať všetci, aj tak niektorým deťom budem pomáhať z časti svojich príjmov, pretože som sa presvedčil, že poskytnutie štipendia je tou najlepšou pomocou nielen pre budúcnosť týchto detí, aj pre budúcnosť našej spoločnosti.Samozrejme plánujem osobne sa stretnúť s každým zo štipendistov aj s ich rodičmi, alebo s tými, ktorí sa im venujú, aby som ich povzbudil, nech sa naďalej usilujú, a tiež aby som im pripomenul, že majú byť vďační najmä Vám, ktorí ste sa do tohto projektu zapojili. Na záver sa chcem poďakovať všetkým tým, ktorí sa zapojili do tohto projektu za všetky deti, ktorým sme počas niekoľkých rokov fungovania projektu http://cerven.blog.sme.sk/c/48591/Adoptujte-si-na-dialku-romske-vzdelane-dieta.htmlpomohli.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu