reklama

7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCH

Maják je potrebný. Najmä tam, kde more ukrýva skaliská. Veľké osobnosti sú majákmi, ktoré do tmy prebleskujú, kde je správny smer. Učme sa od nich odvahe vyžarovať pravdu! Strom nemá svoju silu v tom, že je mohutný, ale že prináša plody, nový život. Sila myšlienky nie je v jej veľkosti, ale v schopnosti plodiť nové, živé myšlienky. Nespytuj sa, kto to povedal, ale dávaj pozor na to, čo hovorí. (Kempenský) Šťastný, kto nerozumie citátom. (J.Paul)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)
Obrázok blogu

Rozhodol som postupne "zavesiť" na svoj blog knihu "7777 MYŠLIENOK (psychológov, svätcov, osobností malých i veľkých) PRE NÁROČNÝCH".Odvtedy, keď táto kniha vyšla ako samizdat uplynulo 7 rokov. So zbieraním myšlienok som pokračoval, no neuvažujem s opätovným vydaním knihy, vlastne kníh. Sú to dve 300 stranové knihy. Rozhodol som sa pre iný spôsob. Postupne tu budem dávať myšlienky po jednotlivých témach a ak niekto čítal niekde myšlienku, ktorá by sa tu hodila, môže ju dať do reakcie a ja ju zaradím.Už dnes je okrem tých 7777 myšlienok pridaných ďalších najmenej 3333 a je to vo Worde 620 strán formátu A4. Aj ja sám budem na túto stránku postupne pridávať myšlienky, s ktorými sa pri čítaní kníh stretnem. Takto to už nebude iba moja kniha, ale aj vaša. V zálohe si ponechávam rozhodnutie, ktoré myšlienky z reakcií zaradím a ktoré nie.Uvádzam tu úvody do kníh, kde sa vysvetľuje, aké boli použité hlavné pramene.Koľko je to 7777?Ak máš dnes(v roku 1998) 19 rokov a každý deň prečítaš jednu myšlienku, poslednú myšlienku si prečítaš ako 40-ročný v roku 2019.Čo sa ukrýva za myšlienkami?Už osem rokov zbieram a zoraďujem si myšlienky z kníh, ktoré som mal možnosť prelúskať. Nazbieralo sa ich toľko, že sa mi nevpratali do zápisníkov, a tak som si ich dal vytlačiť pre seba a pre pár priateľov. Ozvali sa mi však priatelia mojich priateľov, že by tiež chceli mať niečo také poruke. Preto som sa rozhodol, že zistím koľkí majú záujem o túto knihu a dám to vytlačiť naraz, aby som to nemusel dávať tlačiť znova a znova po pár kusoch. Neoplývam peniazmi, a tak si nemôžem dovoliť vydať to vo veľkom počte. Dám vytlačiť iba toľko kusov, koľko bude objednané.Autori myšlienok?Je tu spracované okolo 3000 strán psychologickej literatúry autorov ako sú E.Fromm, C.R.Rogers, J.Adair, S.R.Covey, V.E.Frankl, S.Kratochvíl, S.H.Kimm, M.Tuma, M.Bratská, Říčan...Tiež 5200 strán z diela Summa Theologica od sv.Tomáša Aquinského, okolo 1000 strán z Morálnej teológie od Günthöra, Nasledovanie Krista od Kempenského, citáty z koncilov a encyklík, výroky rôznych svätcov z mnohých prameňov...Sú tu aj výroky veľkých aj malých osobností na rozličné životné okolnosti. Je to výber z viac ako 15000 myšlienok, aforizmov a výrokov. Vyberal som tie, ktoré zaváňajú hĺbkou...Na cestu!Prajem Ti, aby Ti tieto myšlienky pomohli tak, ako pomáhajú mne pri tvorení homílií, duchovných obnôv a duchovných cvičení, alebo len tak - na zamyslenie. Kniha je určená všetkým tým, ktorí majú, alebo chcú mať tvorivý prístup k životu.Odpovede na otázky.Po vyjdení prvej časti som dostal zopár otázok, na niektoré sa pokúsim zodpovedať:Témy sú zoradené podľa abecedy a rovnako aj autori myšlienok. Počet 7777 je súčtom myšlienok v obidvoch knihách.Viem dobre, že v knihe sú nejaké chyby. Bola robená popri mnohých iných veciach a je nedokonalá, tak ako aj ja.Niektorí ma poprosili, aby som uviedol autorov a knihy, z ktorých som čerpal. Uvádzam teda aspoň niektoré diela z psychológie: Ktoré stoja za to?Mne dali najviac tie knihy, ktoré neponúkajú „lacné riešenia“. Jednou z nich je zaručene kniha: Stephen R. Covey - Sedem návykov pre úspešný a harmonický život. Ďalší z výborných autorov je John Adair - a jeho knihy: Vytváření efektívnych tímů a Jak efektívně vést druhé.Veľmi známy autor je Erich Fromm a knihy od neho: Mít nebo být, Umění být, Strach ze svobody, Umění milovat, Lidské srdce.Vynikajúci autor je aj C. R. Rogers a jeho kniha Umenie byť sám sebou. Po ňom je nazvaná tzv. Rogeriánska škola.Ohľadom tvorivosti je dobré prejsť si knihu: Steven H. Kimm - Podstata tvorivosti, alebo Miroslav Tuma - Tvorivý človek.Mám v pláne tiež prejsť si výbornú knihu: Steven Hassan - Jak čelit psychické manipulaci zhoubných kultů.Mne osobne veľa dal tiež logoterapeut V. E. Frankl a jeho kniha - Lekárska péče o duši. Existuje od neho aj kniha Vůle k zmyslu.Jeden z výborných autorov je M. Scott Peck so svojimi knihami: Nevyšlapanou cestou, Lidé lži, Dále nevyšlapanou cestou...Ak by si mal na mňa nejaké otázky, alebo pripomienky, nakontaktuj sa cez človeka, od ktorého si kúpil túto knihu.Cieľ knihy?Ak ťa zachytila aspoň jedna myšlienka z tejto knihy a pomohla ti pozrieť sa na nejaký problém aj z druhej strany, tak kniha splnila svoj cieľ. Človeka totiž nič tak neteší, ako hľadanie pravdy.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu