reklama

Diabol

Diabol nie je zlý boh. Je to anjel, ktorému sa "zlomila" svätožiara, lebo cez bránu pravdy neprechádzal v pokornej úcte k nej, ale postavil sa na špičky, aby ukázal, že on bude určovať, čo je pravda. Nechel sa podriadiť, hoci je dosť múdry na to, aby pochopil, že Bohu sa podriadiť musí. Inak to nejde. Rozhodol sa bojovať proti Bohu a nakoniec bojuje proti sebe. Sám sebe ubližuje a chce ublížiť všetkým, ktorí sú šťastnejší ako on. Jeho zbrane? 1, Presviedča, že nexistuje. 2, Klame - hneď prvá diablova veta v Bibli je klamstvo. Dokáže sľúbiť čokoľvek. 3, Nikdy nechce slúžiť druhým a od služby odhovára aj svojich kunčaftov. Jeho najsilnejšou pohnútkou je závisť. Ak ťahá ľudí k sebe do pekla, tak iba preto, aby sa mohol pozerať na to, ako trpia. Je to sadista.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (250)
Obrázok blogu

Diabol sa bojí doliehať, pretože sa chce chrániť pred častejšou porážkou. (sv.Ambróz)Nenávidia najviac kresťanov a z nich najviac mníchov a Kristove panny. (sv.Anton Pustovník)Príčina, prečo Boh nedáva diablovi milosť je preto, že ju sám nechcel prijať, ani nebol pripravený. (sv.Anzelm)Diabol žiadal podobnosť s Bohom, žiadal to, k čomu by bol prišiel, keby bol obstál. (sv.Anzelm)Diabli poznávajú budúcnosť náhodne. (sv.TA I q.57 a.3)Nech sú diabli kdekoľvek, majú vždy peklo so sebou, ani sa neumenší ich trest odchodom. (sv.TA I q.57 a.5)U diablov sú vlastne iba dva hriechy - pýcha so závisťou. (sv.TA I q.58 a.2)Tým spôsobom zhrešil anjel - slobodným rozhodnutím sa obrátil k vlastnému dobru bez zamerania k pravidlu Božej vôle. (sv.TA I q.63 a.1)Po hriechu pýchy nasledovalo v hriešnom anjelovi zlo závisti, pretože závidel dobro človeka a tiež Božiu veľkosť, ktorú Boh užíva proti vôli diabla k svoje cti. (sv.TA I q.63 a.2)Diabol zhrešil tým, že chcel byť ako Boh, chcel mu byť podobný v tom, čo mu nie je vrodené sa podobať - napr. stvoriť nebo a zem - alebo žiadal posledný cieľ - podobnosť s Bohom, ktorá sa dáva z milosti - chcel ho mať silou svojej prirodzenosti. (sv.TA I q.63 a.3)Keďže démoni sú podstaty rozumovej, žiadnym spôsobom nemôžu mať prirodzenú náklonnosť k niečomu akokoľvek zlému. A preto nemôžu byť prirodzene zlí. (sv.TA I q.63 a.4)Činiteľ, ktorý spôsobil bytie anjelov, totiž Boh, nemôže byť príčinou hriechu. Preto sa nemôže povedať, že diabol v prvej chvíli svojho stvorenia bol zlý. (sv.TA I q.63 a.5)Anjel má nehybné slobodné rozhodovanie po voľbe. (sv.TA I q.63 a.6)Tiež u kniežat nižších anjelov mohla byť nejaká pohnútka k hriechu. (sv.TA I q.63 a.7)Hriech prvého anjela bol iným anjelom príčinou hriechu - zviedol ich. (sv.TA I q.63 a.8)Viac anjelov zostalo, než zhrešilo. Pretože hriech je proti prirodzenej náklonnosti. A proti prirodzenosti býva menej. (sv.TA I q.63 a.9)Anjeli pri svojom stvorení poznali tajomstvá Božieho kráľovstva, ale démoni boli zbavení tohto poznania. (sv.TA I q.64 a.1)Dobrí anjeli niečo diablom zjavia. (sv.TA I q.64 a.1)Diabli poznávali, že Kristus je zákonom sľúbený Mesiáš, nie však jeho Božstvo, iba dohadom. (sv.TA I q.64 a.1)Dobrí anjeli vždy tiahnutí k spravodlivosti sú v nej utvrdení, zlí však zhrešiac, sú v hriechu zatvrdilí. (sv.TA I q.64 a.2)Oni však, ktorí nie sú schopní kajúcnosti príľnajúc nehybne k zlu, nie sú vyslobodzovaní Božím milosrdenstvom. (sv.TA I q.64 a.2)Považujú si to za trest, keby boli vylúčení z miesta, kde môžu škodiť ľuďom. (sv.TA I q.64 a.4)Diabli nie sú príčinou našich hriechov, iba nepriamo, totiž prehováraním alebo predkladaním niečoho žiadúceho. (sv.TA I q.70 a.3)Dobrí anjeli môžu vtlačiť na náš rozum, nie však zlí. (sv.TA I q.76 a.2)Diabli sa navzájom nemilujú, i keď v zle sú svorní. (sv.TA I q.109 a.2)Démon môže pôsobiť na obrazotvornosť človeka a na iné telesné zmysly, aby vec bola videná inak, než je v skutočnosti. (sv.TA I q.111 a.3)Démoni sú držaní od dobrých anjelov, aby neškodili koľko chcú. A podobne Antikrist nebude škodiť toľko, koľko by chcel. (sv.TA I q.113 a.4)Diabol dokáže zjavenie inej veci, než vskutku je, dvojakým spôsobom. Buď zmení vo vnútri niečiu fantáziu a iné telesné zmysly, alebo vytvorí nejaké teleso zvonku. (sv.TA I q.114 a.4)Viera diablov je akosi vynútená zo samozrejmosti znamení. A teda nepatrí k ich chvále, že veria. (sv.TA II/I q.5 a.2)Diabol nie je príčinou hriechu priamo, alebo dostatočne, ale iba na spôsob prehovárajúceho alebo predkladajúceho žiadané. (sv.TA II/I q.80 a.1)Ak je diablovi dovolené, môže zamedziť používanie rozumu, preto môže dostatočne pohnúť k úkonu hriechu, nie však k hriechu. (sv.TA II/I q.80 a.3)Tomu, kto je ovládaný vášňou sa zdá dobré to, k čomu je vášňou naklonený. A týmto spôsobom diabol vo vnútri zvádza k hriechu. (sv.TA II/I q.80 a.2)Hriech diablov je nenapraviteľný, pretože padol nikým nezvádzaný. (sv.TA II/I q.80 a.4)Zlí anjeli sa hýbu iba vzhľadom k cieľu hriechu ich pýchy a preto hrešia smrteľne vo všetkom, čo konajú vlastnou vôľou. (sv.TA II/I q.89 a.4)Môžeme milovať z lásky prirodzenosť démonov, pokiaľ totiž chceme, aby boli zachovaní vo svojej prirodzenosti k Božej sláve. (sv.TA II/II q.25 a.11)Ako v Kristovi prebývala všetka plnosť Božstva, tak v Antikristovi plnosť všetkej zloby... nie tak, ako by jeho človečenstvo bolo prijaté diablom v jednote osoby... ale pretože mu diabol ponúkaním dokonalejšie vleje svoju zlobu, než všetkým ostatným. (sv.TA III q.8 a.8)Antikrist - bude v ňom hlava všetkých zlých, totiž diabol, ktorý je kráľom nad všetkými synmi pýchy. (sv.TA III q.8 a.8)Z nejakých časných výkonov Kristovej moci mali diabli akýsi dohad, že Kristus je Syn Boží. Ale pretože na ňom videli zase niektoré znamenia ľudskej slabosti, nepoznávali naisto že je to Syn Boží. A preto ho chcel diabol pokúšať. (sv.TA III q.61 a.1)Exorcizmus má predchádzať krst. Ak nebol vykonaný pred krstom, má sa vykonať potom. (sv.TA III q.69 a.3)Účinok exorcizmu je dvojaký, totiž vyhnanie diabla a otvorenie zmyslov službe a rozkazom Božím. (sv.TA III q.71 a.2)Exorcizmus nepôsobí milosť ani odpustenie hriechov. (sv.TA III q.71 a.3)Diabol má moc na tých, ktorí pohŕdajú Božími príkazmi. (sv.Augustín)Diabli pokúšajúc nás, zhotovujú nám koruny. (sv.Augustín)Znak kríža odoženie diabla na chvíľu, ale znak kríža so svätenou vodou ho odoženie na dlhší čas. (don Bosco)Boh ťahá jednou rukou, diabol oboma nohami. (Busch)Diabol sa zvrátil z toho, čo je podľa prirodzenosti, k tomu, čo je mimo prirodzenosť. (sv.Ján Damascénsky)To je ľuďom smrť, čo anjelom pád. (sv.Ján Damascénsky)Diabollos - grécky ten, ktorý rozdeľuje. (A.Dermek)Diabol nie je taký hlupák, aby nás nabádal na ťažký hriech - priepasti sa bojíme, naklonenej roviny až tak nie. (A.Dermek)Diabol nikdy nedá to, čo sľubuje. (A.Dermek)Antikrist - Nerón Kaisar, grécky je to súčet 666. (A.Dermek)V posledných dňoch sa rozmnožia falošní proroci a zvodcovia, ovce sa premenia na vlkov a láska na nenávisť. Vtedy sa objaví svetový podvodník ako syn boží a bude robiť znamenia a divy. Zem mu bude odovzdaná do rúk a bude robiť také neprávosti, aké sa nerobili od vekov. Potom sa ukážu znamenia pravdy. Prvé znamenie sú otvorené nebesia, druhé znamenia hlas trúby a tretie vzkriesenie mŕtvych. (Didaché)Ak nemôže diabol zviesť človeka k zlu priamo, zvedie ho aspoň k tomu, aby dobro konal nemierne. (K.Frielingsdorf)Ten, ktorý zhrešil, bol najvyšší medzi všetkými. (sv.Gregor Veľký)Lucifer sa stal nástrojom zla vtedy, keď prvýkrát gratuloval sám sebe k svojmu anjelskému správaniu. (D.Hammarskjöld)Keď sa ťa zmocňuje hnev alebo roztrpčenosť, vedz, že je v tebe. Podobne, ak ti vstupujú do srdca túžby rozptýlenej činnosti, nerozumné výdavky na početné hostiny, na pijatiku, na sústavné hýrenie, na všelijaké zbytočné maličkosti, náruživá túžba po ženách, po veľkom bohatstve, prepätá pýcha, chvastúnstvo a všetko, čo sa tomu podobá, vedz, že anjel zla je v tebe. (Hermas)Diabol má moc bojovať, ale nemá moc zvíťaziť. (Hermas)Diabol by sa neodvážil pokúšať Krista, keby na ňom zo slabosti hladu nepoznával, čo je ľudské. (sv.Hilárius)Niet jedinej ľudskej slzy, ktorú by si nenašiel v oku hada. (V.Holan)Diabol má dve mená. Jedno je satan a druhé lož. (Hugo)Majú ľudí najskôr pokúšať túžbou po bohatstve, aby sa tak ľahšie dostali do márnej svetskej cti a z nej do veľkej pýchy. A z týchto troch stupňov navedie Lucifer na všetky ostatné neprávosti. (sv.Ignác z Loyoly)Diabol naplňuje ľudské srdcia tajnými túžbami. (sv.Izidor)Nepúšťaj sa do škriepok so svojimi myšlienkami a nepokúšaj sa odpovedať na pochybnosti, ktoré ti vnuká diabol. Ver Božiemu Slovu, jeho svätým a prorokom, potom utečie od teba naničhodný zvodca. (Kempenský)Diabol nepokúša hriešnikov a neveriacich, ktorých už má bezpečne v moci, ale pokúša nábožných veriacich a znepokojuje ich všelijakým spôsobom. (Kempenský)Dobré je byť milosrdným, ale lepšie je zabiť diabla skôr ako nás on zabije kvôli našej prílišnej milosrdnosti. (F.Mistral)Exorcizmus je skutočne istou formou vymývynia mozgu. Jeden z pacienton, ktorého obradu som bol svedkom, sa po procedúre nachádzal v značne rozpoltenom stave - simultánne pociťoval oslobodenie, úľavu a hlbokú vďačnosť, zároveň však trpel pocitom zneužitia. (M.S.Peck)Pred začiatkom exorcistických obradov, podpísali pacienti prehlásenie, potvrdzujúce, že sú oboznámení so skutočnosťou, že procedúra nemusí skončiť úspechom, a dokonca môže mať za následok ich smrť. (M.S.Peck)Jediná moc satana je cez vieru človeka v jeho klamstvá. Pacienti sa stali posadnutí, pretože prijali jeho falošný zvodný prísľub “priateľstva”. Posadnutosť trvala, dokiaľ verili jeho hrozbám, že bez neho zomrú. (M.S.Peck)Základnou zbraňou diabla je strach. (M.S.Peck)Ako už poznamenali mnohí, najlepším Satanovým podvodníckym trikom je jeho všeobecný úspech v utajovaní vlastnej reality pred ľudskou mysľou. (M.S.Peck)Keby nebolo jeho celkom obyčajnej pýchy a narcizmu, Satan by sa pravdepodobne nikdy neodhalil. Jeho pýcha prevažuje nad jeho inteligenciou, preto sa démon lesti tak rád vyťahuje. Keby bol dokonale prefíkaný a šikovný, bol by opustil pacientov dávno predtým, než došlo k exorcizmu. Nemohol si však pripustiť prehru. (M.S.Peck)Nikdy nezabudni, že diabol je inteligent. (P.Rosso)Diabol má viac než dvanásť apoštolov. (Švédska múdrosť)Diabol nepokúša ľudí dotiaľ, dokiaľ chce, ale dokiaľ Boh dopúšťa. (sv.Ján Zlatoústy)

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu