reklama

Čo nového štipendisti?

Dobrí ľudia ešte žijú, a je ich dosť, mám na to konkrétne dôkazy. Nedávno mi prišiel list od mne neznámeho človeka, ktorý si prečítal posledný príbeh o štipendistoch. V tomto liste boli stravné lístky a peniažky pre rodinu, v ktorej sa deti rozhodli, že budú menej jesť, aby ich mamka mala viac peniažkov na špeciálnu stravu pre ich súrodenca, ktorý začal výrazne chudnúť. Všetko už je doručené, prišlo poďakovanie od chudobných a dobrých ľudí, a prišla z ich strany aj ponuka na pomoc. Myslím, že najlepšie bude, ak tento list aj s touto ponukou dám sem, kde si ju viacerí z vás budú môcť prečítať a pomôžu mi nájsť niekoho, komu by vďačná chudobná rodinka rada pomohla. Mamka mi napísala toto:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

"Prajem pozehnany den.Ked som citala v piatok vasu postu, tak som sa rozplakala.Bola som nesmierne stastna, ze existuju este taki ludia, co sa dokazu zamysliet nad osudom neznameho cloveka JE TO PRE MOJU DUSU OZAJ POHLADENIE.Ked som si poplakala, tak som k sebe zavolala deti aby si to precitali ...ostali nemo stat ... len dcerka Katarina sa zmohla na slova: MAMKA, BOH SA STARA O SIROTY A O USTAROSTENE DUSE...Vsetci sme sa objali a pomodlili sa za vas a toho pana, co na nas myslel ... tak nas to opat viac zblizilo. Budem uprimna potesili ma peniazky (keďže táto rodina je zodpovedná, namiesto stravných lístkov som poslal na ich účet rovno peniažky v hodnote lístkov) lebo stale je co platit, ale omnoho viac ma nalnila radost, ze aj v tomto uponahlanom svete ziju este uzasni ludia.Tolko krat ste nam uz pomohli a stale som rozmyslala ako by som mohla pomoct ja a napadla ma jedna vec. Moja mala Anna ma 2,5r a mam po nej pekne zachovale veci, vsetko co take babatko potrebuje bez chyb a poskodenia ...aj krasny cerveny kociar este je v zaruke ... ak by ste niekoho poznali co potrebuje veci pre dievcatko, rada by som pomohla a zaslala, bola by to pre mna velka cest pomoct aspon takym sposobom.Som rada, ze Boh spojil nase cesty.Otec este raz z celeho srdca dakujeme, a ak by ste boli s tym panom co na nas myslel, tak mu odkazte, ze zostane v nasich modlitbach navzdy samozrejme tak ako aj vyalnka" Projekt štipendií funguje aj naďalej s jednou malou úpravou. Nebudem na polrok zisťovať študijné výsledky žiakov. Na jednej strane je to čoraz náročnejšie, lebo počet štipendistov už presiahol stovku a stále rastie, a dá to dosť veľa času zozbierať výsledky (ktoré sú u väčšiny detí aj tak horšie ako na konci roka) a tým pádom sa januárové štipendium oneskoruje. Jediná výnimka je taká, že prosím nahlásiť výrazné záškoláctvo, či zhoršenie, ako mi to pred pár dňami prišlo poštou:...Janko v 1. štvrtroku prepadol zo vsetkych predmetov .... na gymnaziu v ..... Nasledne som ho riesila a presiel na Strednu ..... pedagogicku skolu na ..... Kedze sme po tych takmer troch rokoch spoluprace prisli k bodu "zodpovednost", tak sa nase vztahy takmer prerusili. Viem, ze chlapci maju problem s vymeskanymi hodinami a s prospechom. Tak trochu som ich nechala, nech su "velki", celu rodinu. Prestali komunikovat, hladaju a oslovili inych ludi, od ktorych chcu pomoc, ale tym stale zacinaju od zaciatku, a nie su ochotni sa posunut nikde. Je to pre nich skoda, lebo chlapci su inteligentni, ale lenivi.... tak moj navrh je, prestat im vyplacat stipendium. Rozhodnutie je na vas. Ucia sa pre seba, stipendium im nepomohlo /aj ked mohlo/ a ja zatial neviem ako dalej.... Prajem vam viacej dobrych sprav nez takychto.Janko a jeho dvaja bratia takto uvoľnili miesto pre ďalších štipendistov, ktorí budú zodpovednejšie pristupovať k svojim povinnostiam. Zavolal som ich mamke, poďakovala mi za doterajšiu pomoc, pripomenul som jej, aby sa nezabudla poďakovať aj človeku, vďaka ktorému sa dostali k štipendiám a cez ktorého si mohli pomôcť, keby boli zodpovednejší. Pomáhame len tým, ktorí sa aj sami usilujú, a ktorí si to vážia.Chcel by som touto cestou poďakovať všetkým, ktorí spolu so mnou pomáhajú prežiť radostnejšie detstvo a mladosť núdznym deťom, budúcnosť viacerých chudobných detí sa môže výrazne zmeniť vďaka pomerne malým mesačným štipendiám. Ak viete o niekom, koho by sme mohli zaradiť do tohto programu, dajte nám prosím vedieť. Pomôžeme toľkým, koľkým budeme vládať. Budem tu uverejňovať príbehy všetkých štipendistov, aby ste vedeli komu Vaše peniažky konkrétne pomáhajú. Ak by sa chcel niekto zapojiť do tohto projektu, môže poslať svoj príspevok na číslo účtu: 261 895 2811/1100 Tatrabanka.Ak by niekto chcel navrhnúť nejakých nových štipendistov, nech mi pošle konkrétny návrh na moju adresu: cerven7777@gmail.com

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu