reklama

Matka s piatimi deťmi vyhodená z bytu...

Už dlhšie som sa neozval ohľadom štipendistov. Dnes ponúkam príbeh rodinky, ktorej spolu so mnou pomáhate. "Dobrý deň, na úvod môjho listu Vás chcem srdečne pozdraviť, ani neviem ako mám začať, no pokúsim sa sať môj príbeh. Som matka piatich detí, ktoré veľmi ľúbim a nehanbím sa za ne. Vydávala som sa mladá, no s manželom sme sa poznali dosť dlho, kým sme vstúpili do manželstva, vtedy už bol na ceste aj náš prvorodený syn Martin. Bolo to krásne obdobie. Po roku a dvoch mesiacoch pribudol druhý syn Fabián. Plánovali sme 2-3 deti. O rok aj 4 mesiace sme sa rozrástli o ďalšieho člena. Narodila sa nám dcéra Michaela, ktorá má dnes 8 rokov. Manžel, aby nás uživil, sa rozhodol jazdiť kamiónom. Ja som sa starala o domácnosť a deti. Bol často na cestách, mimo domova. Neskôr som sa dozvedela, že čakám bábätko, no manžel o tom nechcel ani počuť. Dookola opakoval 4 deti nepripadá v úvahu, no napriek tlakom som si bábätko nechala. Narodila sa nám Natália. Keď ju videl, už zabudol, že ju vlastne ani nechcel. Neskôr si manžel našiel prácu doma, ale aj tak bol od rána do neskorého večera mimo domácnosti. Jeho neskoré príchody domov začali vyvolávať akýsi nepokoj, že sa niečo deje..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)
Obrázok blogu

Mala som pravdu, manželovi ustavične vyzváňal telefón, veľa času trávil za internetom, až ma to hnevalo, lebo mi vôbec nepomohol s deťmi. Až neskôr sa mi priznal, že má milenku. Bolo to hrozné obdobie môjho života, ale dala som manželovi šancu, odpustila som mu. Viete, pre mňa bola vždy rodina všetko. Snažila som sa udržať naše manželstvo. Po tejto kríze som znova otehotnela, to manžel už zúril. Vyháňal ma na interrupciu, ba aj jeho matka prišla za mnou, že na čo čakám, či chcem svojho manžela zničiť. Plakala som deň, noc. Jedinou mojou oporou bol Boh, iba k nemu som sa mohla utiekať, iba on počúval môj ston. Nechala som si aj piate bábätko a volá sa Melánia. Dnes má skoro dva roky. Manžel sa akoby dodnes nezmieril s tým, že som si to nenechala vziať. Ja som však šťastná, že ich mám všetkých päť a musím povedať, že oni sú tie osôbky, ktoré mi dávajú silu ísť ďalej.Po narodení Melánie sa začalo obdobie psychického týrania. Manžel ma neustále ponižoval, ja som žila s piatimi deťmi zo 190,- Eur mesačne. Nedával mi žiadne peniaze na stravu. Vyhadzoval mi veci zo skríň, že to je jeho skriňa atď. Nadával mi, hrešil pred deťmi, čo som nedokázala zniesť. Keďže z tejto sumy som nemohla vyžiť, nastúpila som do práce. S deťmi mi pomáhali moji rodičia, kým som bola v práci. No manželova agresivita sa stupňovala čoraz viac a viac. Dospelo to až k tomu, že nám vymenil zámok od bytu a my sme sa s deťmi nemohli dostať do bytu, to sme museli riešiť políciou. Manžel požiadal o rozvod, byt v ktorom sme bývali bol manželov, ktorý dostal od rodičov darovacou zmluvou.Svokrovci boli na manželovej strane, darovaciu zmluvu zrušili a nám dali ultimátum sa do dvoch mesiacov vysťahovať. Od pána primátora sa nám podarilo získať byt. Sme veľmi radi, že máme strechu nad hlavou a že sme spolu. Po polroku nás rozviedli hneď na prvom pojednávaní. Ja som sa deťmi odsťahovala a on ostal bývať v byte. Chodím do práce, starám sa o 5 krásnych detí a popri tom ešte študujem na zdravotnej škole. Som veľmi zaneprázdnená, no istým spôsobom šťastná, že máme kľud. Nikto nekričí, nikto vám nevyhadzuje veci zo skríň, nikto vám nevymení zámok. teraz som aj ja aj deti kľudnejšie, hoci po finančnej stránke je to všetko s odretými ušami. Počas vianočných sviatkov ma oslovila učiteľka v Natálkinej škôlke, že pozná jedného pána farára, teda Vás, ktorý pomáha deťom s dobrým prospechom finančnou čiastkou.Pomohlo by nám to, keďže okrem školy deti navštevujú aj krúžky a to výtvarnú výchovu, hokejbal a skauting, na ktorý chodia veľmi radi. Chodia na výlety do prírody a to sa im páči. Neučia sa na čisté jednotky, no snáď sa postupom času budeme len zlepšovať, budeme sa o to snažiť. To, či nám pomôžete, je už vo Vašich rukách a v rukách Božích.Ďakujem, že ste si našli čas na prečítanie tohto listu a prajem si, aby ste pomáhali všetkým deťom, ktoré si to zaslúžia, ešte raz ďakujem a prajem krásny zvyšok dňa."Veľmi rád zaradím Martina, Michaelu a Fabiána medzi štipendistov. Mám v ruke fotokópie ich vysvedčení, všetci prospeli s vyznamenaním. Deti takejto matky si naozaj zaslúžia, aby sme im pomáhali, najmä ak nenašli oporu u svojho vlastného otca a u jeho rodičov. Nepochopím, ako sa niekto môže takto správať k svojim vnukom. Len upresním, že nepomáham sám, to by som dokázal len niekoľkým rodinám. Počet detí, ktorým spoločne pomáhame už prekročil 150. Presné číslo budem vedieť až okolo poludnia, kedy doplním do zoznamu tých, ktorých príbehy mi prišli len nedávno...Chcel by som touto cestou poďakovať všetkým, ktorí spolu so mnou pomáhajú prežiť radostnejšie detstvo Martinovi, Michaele a Fabiánovi, budúcnosť viacerých chudobných detí sa môže výrazne zmeniť vďaka pomerne malým mesačným štipendiám. Ak viete o niekom, koho by sme mohli zaradiť do tohto programu, dajte nám prosím vedieť. Pomôžeme toľkým, koľkým budeme vládať. Budem tu uverejňovať príbehy všetkých štipendistov, aby ste vedeli komu Vaše peniažky konkrétne pomáhajú. Ak by sa chcel niekto zapojiť do tohto projektu, môže poslať svoj príspevok na číslo účtu: 261 895 2811/1100 Tatrabanka.Ak by niekto chcel navrhnúť nejakých nových štipendistov, nech mi pošle konkrétny návrh na moju adresu: cerven7777@gmail.com

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu