reklama

Rómska tlačová agentúra o nás opakovane klame!

Už sa mi zdalo, že si na to zvyknem a nebudem reagovať na ich opakované klamstvá. Nemajú veľkú čítanosť svojich článkov. Teraz to však už prehnali. V jednej z posledných správ ma vykreslili ako odľuda, ktorému záleží iba na svojej sláve a namiesto toho, aby zaplatil chudinky asistentky v materskej škôlke, peniaze prehadzuje vidlami na izbe. Od agentúry, ktorá chce byť profesionálnou agentúrou by som očakával serióznejší prístup a hlavne to, že u nich osobné sympatie pri písaní článkov o Luniku IX, neprevládnu pred úctou k pravde.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (274)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.rpa.sk)

Nebudem sa vyjadrovať ku klamstvám, ktoré o mne v ich poslednom článku hovorí miestny starosta so svojou samosprávou. Mám už s nimi dostatok skúseností, aby som pochopil, o akú spoluprácu majú záujem. Pomôžem, s čím môžem, ale do spoločných projektov s nimi nepôjdem. Nechcem skončiť v base. Chcel by som sa iba vyjadriť ku klamstvu, ktoré Rómska tlačová agentúra opakuje už vo štvrtom článku a hoci som im to trikrát vysvetľoval, dodnes buď nepochopili, alebo nechcú pochopiť, čo sa mne osobne zdá pravdepodobnejšie.Podľa nich sme v roku 2005 dostali na zvýšenie zamestnanosti na Luniku IX 5 miliónov Sk. Tieto peniaze sme podľa nich mali využiť v priebehu rokov 2005 a 2006. Pravda je ale úplne iná. Vlani sme dostali v splátkach postupne na tieto aktivity spolu 2,5 milióna. Tieto boli využité najmä na zaplatenie terénnych sociálnych pracovníkov a boli vyčerpané do konca roka 2005. Na konci roka sme museli prepustiť všetkých pracovníkov a nie iba asistentov v škôlke, ako to vykresľujú správy Rómskej tlačovej agentúry.Keďže projekt bol úspešný a Mesto Košice v ňom chcelo pokračovať, na rok 2006 nám schválili tiež čiastku 2,5 milióna. Túto čiastku sme do dnešného dňa neobdržali na náš účet. Keďže je táto čiastka už schválená mestskými poslancami a na náš účet mala prísť v polovici apríla, zamestnali sme od začiatku apríla terénnych pracovníkov opäť. Išli sme do rizika, že pokiaľ nám mesto peniaze nepošle, budeme ich musieť platiť z vlastných zdrojov. Jednu výplatu sme už zaplatili zatiaľ zo svojho. Momentálne sme vo veľkom riziku. Hrozí nám, že ak nám mesto Košice do 10. júna peniaze nepošle, na ďalšiu výplatu si budeme musieť peniaze požičať.Aj napriek našej snahe a napriek tomu, že sme toto riziko podstúpili, Rómska tlačová agentúra nás obvinila, že sme počas mesiacov január, február a marec neboli ochotní zaplatiť asistentky v škôlke. V tom čase neboli rovnako zamestnaní ani iní zamestnanci v škole. Z jednoduchého dôvodu. Nemali sme na to peniaze. Šéfka Rómskej tlačovej agentúry, Kristína Magdolenová, si vtedy neodpustila, aby si do nás v jednom zo svojich článkov neprofesionálne nekopla. Pozbierala klebety po Luniku IX, podľa ktorých vraj z peňazí určených pre asistentov staviame Komunitné centrum. Ako keby bolo možné peniaze určené na kapitálové výdavky použiť na financovanie ľudských zdrojov...Páči sa mi snaha tejto agentúry obhajovať Rómov a ich práva. Prečo to však niekedy robia šírením klamstiev a ohováraním tých, ktorí sa usilujú zlepšiť život na tomto sídlisku, to nechápem. O práci v škôlke píšu samé chvály a o práci v škole, ktorá pre sídlisko robí minimálne toľko, ani slovo. Viem, že mnohým z nich, hlavne šéfke, ležím v žalúdku iba preto, že som katolícky kňaz a robím aj sociálne aktivity, ktoré sú slovenskou verejnosťou uznávané za dobré a prospešné. Som koordinátorom projektu podporeného mestom Košice, neberiem za to plat a mám z toho iba problémy navyše. Postupne chceme tento projekt celý odovzdať Sociálnemu oddeleniu mesta Košice. Momentálne na to nemajú dostatok kapacít a preto nás poprosili, aby sme to potiahli aj tento rok.Vedel som, že sa budem stretávať aj s nepochopením a s hádzaním polien pod nohy. Len neviem, či sa mám čudovať, že som sa toho dočkal aj zo strany Rómskej tlačovej agentúry, ktorá má slovenskú verejnosť objektívne informovať o aktivitách zlepšujúcich život tejto skupiny obyvateľov. Myslím si, že sú platení za podávanie objektívnych správ a nie za rozširovanie klebiet a klamstiev. Odporúčal by som im menej emócií a viac objektivity. Ak začnú podávať kvalitnejšiu a profesionálnejšiu prácu, nebudú mať problém s financovaním svojich aktivít. Dnes už nie je doba rečí, ale objektivity, tvrdej práce a výsledkov. Dnes už nie je ťažké si preveriť, keď niekto klame...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu