reklama

Moje patálie s variabilným symbolom

Počul som vyjadrenie, že Poštová banka je pošta, ktorá sa vraj iba hrá na banku. Ešte donedávna som tam mal osobný účet hlavne z toho dôvodu, že sa mi nechcelo chodiť z dediny do mesta do banky. Pri zakladaní účtu som totiž netušil, kde ma ako mladého kaplána pošlú. Keď som uvažoval o zbierke na kaplnku na Luniku IX, rozhodol som sa založiť účet práve v tejto banke. Bolo to preto, aby som uľahčil posielanie peňazí tým, ktorí nám chcú pomôcť. To som vtedy ešte netušil, aká tortúra ma čaká. Trvalo mi až niekoľko týždňov, kým som vybavil založenie účtu a tlačenie bankovej zloženky, ktorá je súčasťou časopisu LUNIKOVO. Prečo som sa rozhodol ísť takouto cestou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Keby ľudia posielali peniaze cez peňažnú poukážku, za každé zaúčtovanie poukážky by si Poštová banka vzala 15 Sk, pri bankovej zloženke je to iba 5 Sk. Nie je to až taký zanedbateľný rozdiel. K dnešnému dňu nám na kaplnku prispelo okolo 500 ľudí, a keby to išlo cez peňažnú poukážku, na účte by sme mali o päť tisíc korún menej. A pre nás je aj päť tisíc korún dosť veľký peniaz. Banková zloženka sa teda ukázala ako dobrý nápad, no to som ešte netušil, že Poštová banka si nebude vedieť poradiť s nevytlačeným variabilným symbolom. Čo sa stalo?Hneď v prvých dňoch po rozoslaní časopisu LUNIKOVO sa mi začali ozývať ľudia zo všetkých kútov Slovenska, že im na pošte nechcú zobrať zloženky z toho dôvodu, že na nich nie je uvedený variabilný symbol. Spomenul som si, že som o variabilnom symbole rozprával s človekom, ktorý mal na starosti grafickú úpravu bankovej zloženky. Pýtal sa ma, aký tam má dať variabilný symbol. Ja som odvetil, že je to úplne jedno, nech tam dá čokoľvek, napríklad 7777, alebo 123, jednoducho čokoľvek. To som vtedy netušil, že medzi čokoľvek sa dá zaradiť aj nič.Keď mi prišla mailom na schválenie banková zloženka s vyplnenou adresou, číslom účtu a čítacou zónou, nevšimol som si, že je tam uvedený iba konštantný symbol a variabilný nie, tak som to schválil, a pustili sme sa do tlače časopisu. Pôvodne som dúfal, že sa nám to podarí ešte v máji, prípadne v júni. Časopis v náklade 100 tisíc kusov bol vytlačený až v júli a väčšina z nákladu bola v rukách čitateľov Katolíckych novín už v stredu 18.júla. Keď tí ľudia prišli na poštu, aby nám poslali nejaké peniažky, mnohí sa na pošte stretli s tým, že im zloženky nechceli zobrať. Nebol na nich predtlačený variabilný symbol.Niektoré šikovné poštárky sa pýtali vedenia, a tí im povedali, že je úplne jedno, čo tam dajú, a tak tam dopísali nuly a stačilo to, niektoré tam písali rodné čísla vkladateľov, a niektoré prvé čo ich napadlo. Niektoré vrátili zloženky s odpoveďou, že bez variabilného symbolu ich vraj nemôžu prijať. Predpisy sú predpisy. Nemám šajn, koľko ľudí to potom vzdalo a neposlali nám nič, netuším, či náhodou peniaze vložené bez variabilného symbolu neskončili niekde na nejakom zablokovanom účte Poštovej banky. Počul som totiž, že aj to sa stáva a trvá rok, kým sa prijímateľ k tým peniazom dostane. Ja osobne nechápem, prečo má Poštová banka taký zvláštny predpis, že tam musí byť uvedený variabilný symbol.Ten predsa slúži na komunikáciu medzi vkladateľom a príjemcom. Ak sa jedná o zaplatenie nejakej faktúry, je jasné, že je dobré, ak je ako variabilný symbol uvedené toto číslo faktúry. Ak však vkladateľ nechce komunikovať nič, tak tam nenapíše nič, a banka by to podľa mňa mala rešpektovať. Na záver by som chcel poďakovať všetkým, ktorí nám prispeli na stavbu kaplnky a poprosiť všetkých tých, ktorých nám chceli prispieť, no odradila ich neochota niektorej pracovníčky na pošte, aby ako variabilný symbol uviedli napríklad 7777, a aby tam zašli ešte raz. Zbierka pokračuje tak, že od stredy pokračujeme v stavbe a dúfame, že tento rok bude kaplnka pod strechou. Ešte raz všetkým ďakujeme, o priebehu stavby vás budem informovať.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu