reklama

107. Kto môže byť Ježišovým učeníkom (Lk 14,25-35)

- Pane, prečo žiadaš od svojich učeníkov, aby mali k tebe bezvýhradný vzťah, prečo žiadaš, aby sme mali v nenávisti všetko okrem teba? - Mať v nenávisti všetko okrem mňa znamená odsunúť to do úzadia. Môj učeník musí pochopiť, že ja nie som jeden z mnohých prorokov, ktorí sa usilovali alebo usilujú ľudí priviesť k hlbšej ľudskosti, alebo k Bohu. Ak chce byť niekto mojím učeníkom, musí pochopiť, že ja som jeho Boh.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)
Obrázok blogu
(zdroj: www.slovenskehrady.sk)

- Čo všetko mám odsunúť na druhé miesto až po tebe?- Tí, ktorí sú mojimi skutočnými učeníkmi, na druhé miesto odsúvajú všetko. Ja som pre nich na prvom mieste v ich hodnotovom rebríčku a usilujú sa mi dať všetko presne tak, ako som aj ja pre nich spravil všetko.- Neexistuje tu nejaké ale, ktoré by teba niekedy odsunulo do úzadia? Napríklad povinnosti voči najbližším, núdznym, trpiacim?- Ak to niekto vníma takto, tak nechápe moje učenie. Nechápe moje slová o tom, že čokoľvek urobí nejakému človeku, urobí to mne. Takýto postoj nie je jednoduchý, vyžaduje si každodenné nesenie kríža a človek, ktorý sa rozhodol byť mojím učeníkom musí počítať, že tak ako nenávideli mňa, rovnako budú nenávidieť aj jeho.- To preto odporúčaš, aby si človek dobre rozmyslel, či bude mať na dokončenie veže?- S duchovným životom je to ako so stavbou veže. Nestačí mať iba dobré plány, nestačí iba začať budovať. Človek musí byť rozhodnutý vytrvať až do konca. Veža života človeka musí mať dobré základy, pevné múry, no bez strechy by sa časom celá stavba zrútila. Človek musí počítať s tým, že stavbu svojho života musí zavŕšiť tak, aby na dlhé roky odolala nepriazni počasia.- S čím všetkým musí tvoj učeník ešte počítať?- Mal by spoznať veľkosť vojska, ktoré je postavené proti nemu. Musí si uvedomiť, že v jeho živote budú chvíľky, kedy sa nemôže pustiť do otvoreného boja s nepriateľom jeho spásy, ale musí prijať niekedy aj potupné podmienky mieru. Ja som vyhral hlavnú bitku a nepriateľa spásy už čaká úplná porážka, kým sa to však nestane, moji učeníci ešte veľakrát prehrajú buď osobným zlyhaním, alebo zlyhaním spoločenstva.- Prečo je to tak, prečo niekedy prehrávame?- Protivník, s ktorým bojujete je múdrejší aj mocnejší ako človek. Prehrávate vždy vtedy, keď zabudnete na to, že „človek nezvíťazí svojou silou“. Prehrávate vždy, keď ma vo svojom živote odsuniete z prvého miesta, keď sa stanete soľou bez chuti, soľou, ktorá nesolí život v ľudskej spoločnosti, soľou, ktorá neuchováva to, čo je vždy platné a nemenné a soľou, ktorá nie je ochotná soliť to, čo je nové a progresívne. Dobrý kuchár má rád osvedčené recepty, no nebojí sa aj experimentovať.- Pane, čo mi týmto slovom chceš povedať do dnešného dňa, ako sa mám zachovať, aby moje uši boli na počúvanie?- Skús sa dnes správať ako môj učeník. Nie slovami, ale skutkami ukáž, že uznávaš moje prvenstvo v tvojom živote a k ľuďom naokolo sa správaj tak ako ja. Nezabúdaj na to, že ja som zomrel za všetkých a záleží mi na každom človeku.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu