reklama

Za socializmu bolo lepšie

Všetci sme sa mali rovnako dobre...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

teda sme sa mali všetci rovnako zle.
Keď počujem vychvaľovať socializmus starších ľudí, ktorí majú radi, ak sa niečo dlhší čas nemení, nečudujem sa im. Keď však socializmus ospevujú mladí študenti a stúpajú preferencie komunistom, už sa trošku čudujem.
Mlieko stálo dve koruny a makovník päť.
Pamätám si na to. Ako 15 ročný chlapec som cez prázdniny dva mesiace brigádoval na stavbe, aby som si mohol kúpiť bicykel. Bola to ťažká práca, moji rodičia si však nemohli dovoliť kúpiť nám bicykel, lebo mám sedem súrodencov. Na prestávku som si vždy kúpil liter mlieka a makovník.
Žilo sa nám dobre. Keď sa červíček zavŕta do chrenu, myslí si, že je to najsladší korienok.Mrzí ma, že som sa vtedy hádal s otcom, ktorý tvrdil, že máme les. Ako sme mohli mať súkromný les, keď všetko bolo štátne. Nepočúval som otca, že tento les kúpil dedo z peňazí, ktoré si našetril z tvrdej práce na poli. Nevadilo mi, že z tohto lesa chodili kradnúť drevo ľudia, ktorým ich dedo nemohol zanechať žiaden les, lebo všetko prepil. Malo mi to vadiť?
Dedov les - alebo to, čo z neho zostalo sme dostali naspäť. Chodíme ho čistiť od kríkov, aby o 30 rokov z neho bol zasa les.
Naozaj bolo lepšie, keď bolo všetko spoločné.
Nech žije socializmus, ktorý ľudí privádza k osobnej zodpovednosti. Hurá! Hurá!

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu