reklama

Fúka vietor - niekto sa obesil

Túto poveru som už počul veľakrát a premýšľal som, odkiaľ sa vzala... Sám som už pochovával človeka, ktorý sa obesil, bol to otec viacerých malých detí. V tých dňoch fúkal vietor...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Vtedy som uvažoval o tom, prečo to urobil. Nie som človek, ktorý by niekoho odsúdil len preto, ak mu v živote niečo nevyšlo. Ak si niektorý človek siahne na život, celkom určite to urobil vo veľkom psychickom tlaku. Buď je to vplyvom okolia, alebo toho, čo tento človek prežíva vo svojom vnútri.V minulosti, keď bola psychológia ešte v plienkach, takýmto ľuďom sa dokonca odmietol normálny pohreb. Bolo to na výstrahu pre ostatných, aby tiež neurobili takúto "hlúposť".Nie je to hlúposť, je to zlyhanie človeka, jeho slabosť. Nikoho by sme nemali odsudzovať za to, že je slabý, lebo nikto z nás nie je silný. Už som videl psychicky sa zosypať človeka, o ktorom by som to nikdy nepovedal. Videl som, že si nevyhradil čas na oddych, iba na prácu.Vietor fúka preto, lebo sa mení atmosferický tlak a musia sa pesunúť masy vzduchu. Veľmi silný vietor znamená veľké výkyvy tlaku vzduchu. Každá živá bytosť je citlivá na tieto výkyvy, preto aj človeku obyčajne psychika zlyháva najmä v takýchto obdobiach.Nefúka teda preto, že sa niekto obesil. Keď však silno fúka, človek je psychicky zraniteľnejší.Ak fúka, nájdime si viac času na našich blízkych, najmä na tých, ktorí potrebujú našu oporu.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu