reklama

108B. Podobenstvo o stratenej drachme (Lk 15,1-32)

- Pane, čo mi chceš povedať týmto podobenstvom? - Chcem ťa priviesť k tomu, aby si si uvedomil, že aj malá strata sa môže stať veľkou stratou, ak sa udeje v rozhodujúcej chvíli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)
Obrázok blogu

- O čo ide v tomto podobenstve?- Je to podobenstvo o chudobnej žene, ktorá síce nestratila príliš veľa, ale stratila to, čo bolo rozhodujúce. Žena v tomto podobenstve je chudobná, keď si robila starosť nad jednou drachmou, ktorá bola vtedy celodennou mzdou.- Prečo bola tá drachma pre ňu taká dôležitá?- Lebo jej chýbala do počtu. Žena v tom čase potrebovala desať drachiem na to, aby sa mohla vydať. Dôležité na tom všetkom je, že už tú poslednú drachmu mala, preto sa pustila do starostlivého hľadania.- Čo mi chceš týmto naznačiť?- Chcem, aby si si uvedomil, že život sa skladá aj z veľkých skutkov, tých však býva málo, obvykle sa skladá z mnohých maličkostí, ktoré nemusia byť dôležité, no môžu sa stať dôležitými práve vtedy, ak dopĺňajú počet do úplnosti. Chcel by som ťa vyzvať k tomu, aby si zodpovedne využíval aj malé príležitosti pomáhať ľuďom okolo seba, aby si nečakal iba na veľké príležitosti.- Čo urobila tá žena po nájdení stratenej drachmy?- Mala veľkú radosť a rozhodla sa, že sa s ňou podelí. Určite poznáš príslovie, že podelená radosť je dvojnásobná radosť, kým podelená bolesť sa stáva polovičnou bolesťou. Tým, že táto žena s touto radosťou vyšla navonok, nepripravila sa o možnosť, aby jej malá radosť narástla na veľkú.- Prečo sa takto isto radujú Boží anjeli z každého hriešnika, čo robí pokánie?- Je to preto, lebo im chýba vlastnosť, ktorú si mnohí ľudia dokážu vypestovať do veľkých rozmerov. Chýba im ľahostajnosť voči osudom ostatných bytostí. Vedia veľmi dobre, ako sme vo svete prepojení, a tešia sa z každého svetla, ktoré pribudlo vo svete.- Ako môže byť vo svete ešte viac svetla, veď predsa ty si Svetlo sveta?- Každý človek hriechom, aj tým malým, zo seba vyháňa moje svetlo. Tým, že do neho prenikne menej svetla, stáva sa kúskom sveta s kúskom tmy. Boží anjeli majú vždy radosť z toho, keď sa v nejakom človeku, v kúsku sveta, opäť nanovo rozžiari moje svetlo s väčšou intenzitou.- K čomu ma chceš dnes povzbudiť?- Chcel by som ťa poprosiť, aby si nechával v svojom vnútri žiariť moje svetlo. Toto svetlo je svetlom radosti, ktoré sa teší z každej aj malej dobrej veci, a vie sa s touto radosťou podeliť. Tiež by som ťa chcel priviesť k tomu, aby si okolo seba nevnímal iba negatívne veci, aby si sa dokázal, tak ako moji anjeli, tešiť sa z každého návratu akéhokoľvek človeka, pretože vtedy zas nový kúsok sveta zažiari mojím svetlom...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu