Nezodpovedné rodičovstvo, pracovná morálka...

Autor: Jozef Červeň | 8.10.2007 o 8:00 | Karma článku: 11,02 | Prečítané:  3583x

Pokračovanie listu od pána Šimona Malého z Nitry. Rómovia tvrdia, že milujú svoje deti, preto ich majú toľko veľa. Je pravda, že aj to je možné. Ale je možné i to, že ich milujú ako seba samých iba v okamihoch ich plodenia, ale po ich narodení nemilujú deti, ale milujú ich detské prídavky a využívajú ich len pre seba (často aj na pijatiku) a deti nechávajú hladné, neumyté, neoblečené a nevzdelané a nútia ich v domácnosti namiesto seba pracovať. A často nimi zapĺňajú detské domovy...

 http://i.pravda.sk
Necítia nijakú zodpovednosť za ich výchovu, za ich budúcnosť. V tom je ich veľká rodičovská nezodpovednosť. Áno, Pán Boh povedal: "Ploďte a množte sa a naplňte zem!" A rómska zem je už dávno preplnená a dôsledok je bieda. Pani Botošová uviedla zásadu svojho otca (veľmi správnu), že výchova a kultúra sa začína od stola. Ánu u detí, ale u dospelých musí začať od postele ako zodpovedné rodičovstvo. Spisovateľ Andrzej Stasik (SME, 14.07.07) napísal, že sa Rómovia budú naďalej reprodukovať ako dosiaľ, tak sa Slovensko stane prvým štátom na svete, v ktorom Rómovia budú mať väčšinu, s rómskym prezidentom, vládou a parlamentom. Ak by sa tak stalo, tak by Slovensko súčasne bolo najchudobnejším štátom v Európe. Pracovná morálka Rómovia tvrdia dnes, že keby mali prácu, ich situácia by sa okamžite vyriešila. Je to však iba čiastočná pravda. Vzťahuje sa iba na integrovaných Rómov, čo sú teraz bez práce. je pravda, že v minulosti neboli Rómovia v takejto ťažkej situácii. Pracovali, ale vtedy bola práca povinná. Róma nemohli z práce prepustiť pre zlú pracovnú morálku, iba za trestný čin. Dnes pri veľkej nezamestnanosti si zamestnávatelia vyberajú zamestnancov, u ktorých predpokladajú plnú spoľahlivosť. A tými Rómovia asi nie sú pre nich. Dôkazom toho sú sťažnosti viacerých starostov obcí, v ktorých sa stavajú byty pre Rómov za vysokej štátnej podpory. Od Rómov sa požaduje, aby odpracovali určitú, nie podstatnú časť nákladov. Času majú na to dosť, sú nezamestnaní. A mnohí starostovia sa verejne sťažujú, že mnohí si túto podmienku neplnia a byty požadujú, čo ešte v nich potrebujú. byty by nemali dostať, nech žijú naďalej v biede, až kým neodpracujú, čo bolo treba, požadovanú hodnotu práce. Aj rímsko katolícky kňaz František Perichta (vylúčený z pastorácie pre nedodržanie celibátu), ktorý je podnikateľom sa vyjadril o pracovnej morálke Rómov, ktorých zamestnáva: "Úplnú charitu robiť nedokážem. niektorých, ktorí sú u mňa teraz, musím poslať preč, lebo ich dochádzka je skutočne slabá, alebo niečo ukradli..." Rozčuľuje ho politika štátu. Niektorí jeho zamestnanci si totiž výpoveď vypýtali sami. kamaráti sa im totiž vysmievali, že doma dostanú na dávkach viac. Táto posledná veta je výsmechom zdravého rozumu, keď takáto absurdnosť je možná. zasa štát kazí morálku Rómov, ako ju kazil v rokoch 1948-1989. Aký zmysle má byť poctivým, ak nepoctivci dostanú dokonca viac? V zásade sa tu obchádza požiadavka spravodlivosti. A tá musí byť základom spoločenského poriadku. A vyplýva aj z kresťanskej morálky. Sv. Pavol apoštol napísal: "Kto nechce pracovať, nech ani neje." (2Sol 3,10b) Tento princíp sa vzťahuje nilen na jedlo, ale aj na byt, na všetko. Tu treba pripomenúť múdre eskimácke príslovie: "Zlý je ten otec, čo synovi chytá ryby. Dobrý je ten otec, čo syna naučí ryby chytať. Nabudúce to bude o tom, ako pán Malý vníma rodinnú výchovu u Rómov...
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?