reklama

Vzťah je cesta cez púšť 4.

Oáza otvorených očí. Je to veľké vyslobodenie zosadiť si čierne okuliare. Mladí, ktorí to dokážu, môžu pokračovať na ceste svojho vzťahu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)
Milujúci sa
Milujúci sa (zdroj: X.Y. alebo jeho švagor)

Na tejto ceste ich víta druhá oáza ich vzťahu, oáza otvorených očí. Začína krása vzájomného hlbšieho spoznávania. Nanovo sa ukazujú dobré vlastnosti toho druhého a neprichádzajú osamotene, ale cestou cez púšť sa rozrástli o nové, doposiaľ nepoznané charakterové vlastnosti. Prichádza vytriezvenie z vlastností, ktoré neboli dôležité, alebo možno iba predstierané. Začína skutočné prehlbovanie vzťahu.Rastie počet spoločných priateľov, pribúdajú situácie, v ktorých je možné toho druhého čoraz zreteľnejšie spoznať. Je to obdobie, v ktorom mladí ľudia obyčajne spoznávajú aj rodinné zázemie toho druhého. Spoznávajú jeho reakcie voči najbližším, voči tým, s ktorými žije, medzi ktorými pracuje.Títo ho lepšie poznajú, pretože s nimi žije už roky. Poznajú síce viac jeho chýb, ale poznajú aj viac jeho dobrých vlastností. Milovaná osoba ho spoznáva z rozhovorov s blízkymi, priateľmi, objavuje doposiaľ nepoznané.Je to obdobie väčšieho vzájomného obohacovania sa, pretože ubudlo postojov, ktoré boli z rôznych dôvodov skrývané. Spoločné prekonanie prvej vzájomnej krízy - krízy čiernych okuliarov - je podľa mňa také dôležité, že si dovolím tvrdiť, že v žiadnom prípade by sa nemali pokúšať založiť si rodinu tí, ktorí aspoň touto prvou krízou neprešli.Táto kríza nemusí prísť po pol roku. Obyčajne, ak sa títo dvaja stretávajú menej často, a menej často spolu komunikujú, kríza príde trošku neskôr. Už Napoleon napríklad vydal nariadenie, že sa nemajú brať medzi sebou ľudia, ktorí sa poznajú menej ako pol roka.Ja sa pri predmanželských náukach zvyknem spýtať snúbencov, či sa už medzi sebou aspoň trošku pohádali. Ak nie, buď sú obidvaja perfektní ľudia, alebo ich vzťah je ešte iba zaľúbenosťou, ešte sa nemajú radi.Raz, keď som sobášil priateľa, povedal som, že ak sa ešte nepohádali, nech vyjdú von, nech sa pohádajú, pomeria a až potom som ochotný ich zosobášiť. Samozrejme som to nemyslel vážne, iba som trošku nadľahčil napätú atmosféru. Oni sa však poznali už niekoľko rokov a tak mi povedali, že už sa pohádali, usmiali sa na seba a pokračovali sme v obrade.Táto druhá oáza je krajšia ako prvá, no existuje tretia - Oáza lásky práve preto - ktorá je najkrajšia. Ide sa do nej cez púšť nazvanú Ručičky váh. O tejto púšti nabudúce...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu