reklama

Vzťah je cesta cez púšť 6.

Oáza lásky práve preto...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Si jediný originál vo vesmíre
Si jediný originál vo vesmíre (zdroj: X.Y.)

Váhy sa naklonili správnym smerom. Dobrých vlastností je viac ako chýb a to rozhodlo. Si taký, aký si a práve preto ťa mám rada, si taká aká si a práve preto ťa mám rád. Je to láska, ktorú zvykneme nazývať "láska práve preto". Celé obdobie vzájomného spoznávania a komunikovania viedlo k tejto úžasnej chvíli.Je to chvíľa uvedomenia si, že v celom vesmíre sa nájde iba jeden jediný takýto "exemplár" - unikát - človek, ktorý mi patrí a ktorému patrím ja. Viem o jeho chybách, uvedomujem si, že úplne ho nebudem nikdy poznať, začnem ho mať rád s jeho chybami, s jeho vrtochmi. Viem, že vo svojom živote stretnem krajších, múdrejších, vtipnejších...Prichádza veľmi silné uvedomenie si toho, že s nikým som neprežil to, čo s týmto človekom. Je krásne, keď to príde až do takého stupňa, že tomu druhému dokážem povedať: "Nemeň sa, bolo by škoda, keby vo vesmíre zmizol taký nádherný originál!"Niekde som čítal takýto príbeh.Na jednej planéte vo vesmíre sa prestali rodiť ženy a tak každý, kto sa chcel oženiť, išiel do riadiaceho centra a tam si vytvoril ženu podľa svojich predstáv. Návštevník, ktorý prišiel na túto planétu zo Zeme sa opýtal, prečo potom každá z tamojšícho žien má nejakú chybičku krásy, prečo každá nie je dokonalá. Od jedného obyvateľa tejto planéty dostal takúto odpoveď: "Keby tá moja bola dokonalá, nemal by som ju prečo milovať."Vyrásť vo vzájomnom vzťahu na takúto úroveň je podľa mňa skoro nemožné skôr ako o rok. Samozrejme záleží od toho ako často sa stretajú a koľko vzájomne komunikujú. Až po roku vzájomného vzťahu môžem tvrdiť, že svojho partnera ako-tak poznám. Počet kríz až do obdobia, kedy sa dvaja mladí ľudia rozhodnú založiť si rodinu je oveľa viac. A celkom normálne a bežne prídu aj v manželstve. Je potrebné naučiť sa ich vnímať ako niečo, čo patrí k životu a využiť ich na to, aby vzájomný vzťah vždy posunuli o krok dopredu.Nabudúce toto moje rozprávanie dokončím. Pripomeniem seba aj vám, že všetko živé rastie svojím tempom...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu