reklama

Rýchlovýkrm titulov (F13)

Môžete mi hovoriť pán magister, alebo radšej pán prezident spoločnosti, lepšie to znie. A keďže vážim viac ako sto kíl, nehovorte mi docent, som nadcent. Aká je to skratka? Žeby Nadc? Všetky tituly si naraz nepíšem, nevošli by mi na dvere. :) Najviac namyslení z titulu sú tí, ktorí si ho vôbec nezaslúžia. Nezáleží na tom, koľko máte titulov pred menom a za menom, ale na tom, či to uprostred za niečo stojí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu
(zdroj: www.loeld.se)

Je to jedna zo závislostí na uznaní, ktorá do systému firmy vnáša veľa zla. Tu nehovorím o tých, ktorí sú skutočne nadaní, naozaj študujú a seriózne vedecky pracujú, ale o tých, ktorí idú tak rýchlo dopredu, že im na dverách nestačia prebíjať menovky, lebo každú chvíľu sa im mení titul. V ich prípade ma vždy napadne otázka:“Sú naozaj takí geniálni, alebo je za tým niečo iné...”Ak sa takíto rýchlopečení licenciáti a doktori stanú prednášajúcimi, utrpia tým hlavne študenti. Viem o čom hovorím, lebo niekoľkí z nich ma učili. Študoval som aj na Vysokej škole poľnohospodárskej v Nitre. Aby som na ich prednáškach zbytočne nestrácal čas, študoval som knihy od autorov, z ktorých nám prednášali. Na niektorých prednáškach som si dokonca nepozorovane dával aj vatu do uší, aby ma ich prejav “nerušil”, prípadne neuspával. Keby prednáška takéhoto “odborníka” nebola "povinná", v pokoji a v tichu som mohol študovať na izbe.Viem, že k tomu, aby mohli školy fungovať, potrebovali sme ľudí s titulmi. Mnohí na to vedecky nemajú a pri prednášaní robia čo môžu. Uznávajú, že nie sú odborníci a to sa mi na nich páčilo. Svojím skromným a jednoduchým prístupom vedia vzbudiť záujem a často aj lásku k prednášanému predmetu. Sú však takí, ktorí sa na odborníkov hrajú a nie sú schopní priznať, keď sa pomýlili. K tomuto sa pekne vyjadruje naše slovenské porekladlo:„Komu nie je zhora dané, v apatieke nekúpi.“Našťastie takýchto “odborníkov” prednáša na školách a vo firmách postupne čoraz menej a dúfam, že aj tí ostatní sa buď zlepšia, alebo budú ochotní prenechať miesto tým, ktorí lepšie privedú študentov k vede, a láske k danému predmetu.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu