reklama

Mimoriadne polročné štipendium

Viem, že som sa už dlhšie neozval najmä vám, ktorí prispievate na štipendiá pre deti, ktoré máme zaradené v štipendijnom programe. Medzitým nám niektoré deti odbudli, no viac ich pribudlo, momentálne máme zaradené do programu štipendií 69 detí. Na ich štipendium prispieva spolu so mnou 58 väčšinou pravidelných prispievateľov celkovou sumou 1115,25 Eur (Je to suma za január 2010 - v septembri to bolo 885,22 Eur. Suma príspevkov narástla postupne v novembri a decembri, keď som zaradil viac detí). Deťom sa prerozdeľuje v tomto polroku mesačne 1035 Eur. Trošku dlhšie mi trvalo, kým som pozbieral polročné výsledky žiakov, aby som mohol upraviť výšku štipendií, a zároveň poslať mimoriadne dvojnásobné štipendium, ktoré zvyknem posielať vždy na polrok a na konci školského roka. V januári som preposlal 2070 Eur. Je to viac ako mi prichádza, ale ešte to utiahnem spolu s tými, ktorí mi raz za čas pošlú mimoriadny príspevok. Tieto peniažky išli aj Dominikovi, Martinovi a Damiánovi...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Obrázok blogu

Dominik má ešte dvoch súrodencov, o ktorých sa stará mamka, ktorá je momentálne bez práce. Aj napriek tomu, že otec sa usiluje zo všetkých síl zabezpečiť svoju rodinu, sú tesne nad hranicou, ktorá je považovaná za hranicu chudoby, takže nemajú nárok na žiaden príspevok od štátu. Martin je na tom podobne, len s tým rozdielom, že on má troch súrodencov. Chlapci sú obidvaja veľmi šikovní. Majú šťastie, že rodičia aj jedného aj druhého aj napriek veľkým problémom s bývaním a so zamestnaním statočne platia všetky náklady spojené s bývaním a vedú svoje deti k tomu, aby vždy žili čestne a zodpovedne.Damián je na tom horšie. Matka ho vychováva len sama. Otec vôbec neprispieva na jeho výživu, a jeho matka je momentálne bez práce. Nemá to ľahké postarať sa o syna a zaplatiť všetky výdavky spojené s chodom domácnosti. Damián je už v tretej triede, na vysvedčení však zatiaľ nemal ani jednu dvojku, a nemal ani jedinú neospravedlnenú hodinu. Dúfajme, že všetci títo chlapci majú pred sebou svetlejšiu budúcnosť ako ich rodičia. Chcem sa poďakovať aj pani učiteľke, ktorá mi dala tip na tieto rodiny, a cez ktorú týmto deťom posielam štipendiá. Vlani k týmto chlapcom patril aj Šimon, ktorému otec tragicky zahynul a jeho mama má čo robiť, aby vychovala jeho aj jeho súrodencov. Odsťahovali sa z mesta pravdepodobne k starým rodičom, ktorí im pomáhajú ťahať rodinný rozpočet, a tiež im dúfam pomôžu aj s výchovou Šimona, ktorý sa minulý rok veľmi zhoršil v učení.Chcel by som touto cestou poďakovať všetkým, ktorí spolu so mnou pomáhajú prežiť radostnejšie detstvo a mladosť aj Dominikovi, Martinovi a Damiánovi, budúcnosť viacerých chudobných detí sa môže výrazne zmeniť vďaka pomerne malým mesačným štipendiám. Ak viete o niekom, koho by sme mohli zaradiť do tohto programu, dajte nám prosím vedieť. Pomôžeme toľkým, koľkým budeme vládať.Budem tu uverejňovať príbehy všetkých štipendistov, aby ste vedeli komu Vaše peniažky konkrétne pomáhajú. Ak by sa chcel niekto zapojiť do tohto projektu, môže poslať svoj príspevok na číslo účtu: 261 895 2811/1100 Tatrabanka.Ak by niekto chcel navrhnúť nejakých nových štipendistov, nech mi pošle konkrétny návrh na moju adresu: cerven7777@gmail.com

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu