reklama

Vianočné piesne kazia Vianoce

Niektorí tvrdia, že prispievajú k čaru Vianoc. Oveľa viac je ale v tomto období takých, ktorým už lezú na nervy. Najväčšiu smolu majú tí, ktorí do práce dochádzajú každý deň cez centrum mesta a musia si vypočuť verklíkovanie vianočných pesničiek zo stánkov a obchodov. Dnes mi jeden kolega povedal, že pieseň "Tichá noc" už nemôže ani cítiť, a vždy pridá do kroku, keď ju niekde začuje. A do práce každý deň prichádza viac a viac zadychčaný... Páni obchodníci, nemyslíte si, že už preháňate? Veď prvé vianočné výzdoby a reklamy ste nám tlačili ešte pred dušičkami spolu s výpredajom cintorínskych sviečok. Priznám sa, že ešte som nebol kupovať vianočné darčeky, takže počas Adventu som ešte poriadne nepočul vianočné piesne, chcem si ich vychutnať tam, kde patria, vo vianočnom období, ktoré bude trvať až do 10. januára.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (111)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.aktuality.sk)

Páni obchodníci, už máte len deväť dní na to, aby ste sa pokúsili pokaziť mi Vianoce, no myslím si, že sa Vám to nepodarí. Plánujem sa statočne vyhýbať Vašim obchodom a darčeky budem nakupovať až tesne pred Vianocami, kedy už budem mať ukončenú prípravu na ktorú je určený Advent. Tá pre mňa pozostáva v prežívaní toho, čo ponúkajú biblické čítania. Hovoria o očakávaní narodenia Toho, ktorý má prísť, hovoria o nádejách, ktoré sú s Jeho príchodom spojené, o radostiach, z toho, že na svet prichádza Svetlo sveta, ktoré pomáha svietiť svetlám ľudských sŕdc.Raz som sa stretol s tým, že jeden Róm usporiadal oslavu svojej päťdesiatky tri mesiace pred tým, než skutočne mal päťdesiat. Urobil to preto, lebo bol vážne chorý a nebol si istý, či sa skutočne dožije tohto okrúhleho výročia. Nechápal som, čo je za tým, a tak som sa opýtal, nech mi to niekto vysvetlí. Jeho dôvod bol presne taký istý, ktorý používajú obchodníci. Chcel na oslave svojej päťdesiatky zarobiť. Urobil ju vo veľkom štýle, vo veľkej sále, všade plno jedla a pijatiky, koláčov, stolov bolo okolo 40 a na každom bola veľká torta, vyhrávala kapela. Dúfal, že sa mu všetko vráti aj so ziskom, pretože od každého, koho pozval, očakával štedrý finančný dar. Ako som sa neskôr dozvedel, nevrátilo sa mu to. Výdavky boli vyššie ako výška darov. Nechceli mu dávať veľké dary, lebo ešte nemal päťdesiat, všetko má svoj čas.Veľmi rád si vypočujem vianočné piesne. Na Vianoce, pretože tam patria. Dovtedy budem prepínať vianočné reklamy a obchádzať obchody, kde hrá vianočná hudba. Nedovolím, aby ste mi pokazili čaro Vianoc, kedy sa v kostole na konci polnočnej svätej omše zhasnú všetky svetlá a zanôti sa pieseň Tichá noc, ktorá bola napísaná práve pre túto chvíľu a nie preto, aby bola verklíkovaná celý mesiac pred Vianocami. O chvíľočku idem s kolegami na vianočnú medovinu. Neubránim sa tomu, aby som počul verklíkovanie vianočných piesní. Nebude to však našťastie trvať veľmi dlho, lebo dnes ma čaká radostná povinnosť - predvianočná spoveď. Teším sa na dlhé šóry tých, ktorí idú urobiť niečo pre skutočnú vianočnú atmosféru. Chcú na sviatky pokoja zažívať pokoj vo svojom srdci, aby ho mohli vnášať do svojich rodín. Nielen počas vianočnej večere, kedy sa na oslave narodenín Dieťaťa zapália sviece za zvuku vianočných piesní...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu