reklama

Štipendisti opäť v strate :-))

Teším sa z toho, že sa tento projekt po niekoľkých mesiacoch opäť dostáva do červených čísel. Minule som poslal mimoriadne polročné štipendium, aby som rozdelil to, čo sa nakopilo od decembra. V tomto roku však pribudli pravidelní aj mimoriadni prispievatelia, našťastie ozvali sa aj tí, ktorí poznajú chudobné a zodpovedné deti. Poznajú ich vďaka tomu, že sa im vo svojom okolí venujú ako dobrovoľníci, a tak zozbierali ich príbehy a namiesto plánovaných desiatich nových prírastkov, ich pribudlo 45. Nečakal som až taký skok, ale rozhodol som sa zaradiť všetkých. Ani sa mi nechce veriť, že tento mesiac sme prispeli na štipendium 145 chudobným a zodpovedným deťom sumou 2363 Eur. Opäť sa ukázalo, že ak priberieme chudobné deti, pribudne aj prispievateľov. V mesiaci február prišlo pre tieto deti 2271,13 Eur, takže sme v utiahnuteľnom mínuse, a takto to má byť... ;-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Dnes nesiahnem po starších príbehoch detí, ale tých detí, ktorých sme prijali tento mesiac. Je to príbeh dvoch súrodencov, ktorí to v živote vôbec nemajú ľahké. Mária a Ferko sú polosiroty, po smrti mamky, kedy mala Mária 7 a brat Ferko 1 rok, najskôr bývali u otca a u babky - jeho mamy. Deti celé roky nikomu nepovedali aký majú život, otec bol ťažký alkoholik, týral ich fyzicky aj duševne, hladovali, kým to nejaký anonym neudal úradom. Až vtedy sa veci dali do pohybu. Lucka vypovedala na polícii, otec sedel "3 mesiace" a následne prešli do opatrovníctva druhých starých rodičov. Už majú kľud a láskavú opateru, učia sa dobre, skoro na čisté jednotky, Mária je druháčka na strednej a Ferko šiestak. Mária okrem školy ešte pravidelne chodí na hudobnú. Starkí sú dobrí, avšak babka je onkologicky chorá, nechcú od otca nič, aj tak je nezamestnaný a žije len z opatrovateľského príspevku. Starkí majú len dôchodok a prídavky na deti, a preto by veľmi uvítali finančnú pomoc, vopred za všetko ďakujú. Chcem sa poďakovať tým, ktorí nám tieto deti pomohli objaviť. Odteraz im každý mesiac budeme pravidelne prispievať na kúsok šťastnejšieho detstva.Chcel by som touto cestou poďakovať všetkým, ktorí spolu so mnou pomáhajú prežiť radostnejšie detstvo a mladosť aj Márii a Ferkovi, budúcnosť viacerých chudobných detí sa môže výrazne zmeniť vďaka pomerne malým mesačným štipendiám. Každý jeden cent končí ako pomoc deťom! Ak viete o niekom, koho by sme mohli zaradiť do tohto programu, dajte nám prosím vedieť. Pomôžeme toľkým, koľkým budeme vládať. Budem tu uverejňovať príbehy všetkých štipendistov, aby ste vedeli komu Vaše peniažky konkrétne pomáhajú. Ak by sa chcel niekto zapojiť do tohto projektu, môže poslať svoj príspevok na číslo účtu: 261 895 2811/1100 Tatrabanka.Ak by niekto chcel navrhnúť nejakých nových štipendistov, nech mi pošle konkrétny návrh na moju adresu: cerven7777@gmail.com

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu