reklama

16. Útek do Egypta (Mt 2,13-15)

- Pane, prečo museli tvoji rodičia utiecť s tebou do Egypta? - Keď mágovia odo mňa odišli, nešli za Herodesom, lebo dostali vo sne pokyn, aby sa domov vrátili inou cestou. Herodesovi sa nepáčilo, že mu v krajine rastie nový kráľ a preto ma chcel zabiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

- Čo urobili Jozef a tvoja mama po odchode mágov?- Jozef dostal pokyn, aby sme celá rodina ušli pred Herodesom do Egypta. On poslúchol Pánovho anjela a ešte tú istú noc zobral mňa aj moju mamu a vydali sme sa na cestu.- Čo všetko ste museli opustiť?- Nemali sme síce toho veľa, ale mali sme aspoň strechu nad hlavou a môj ochranca Jozef mal prácu. To by nebolo až také ťažké opustiť. Oveľa ťažšie bolo opustiť rodný kraj, priateľov, známych - ľudí, s ktorými nám bolo dobre. Útekom do Egypta moji rodičia stratili možnosť chodievať do chrámu. V celej našej krajine bol iba jeden chrám - v Jeruzaleme. Z Egypta sa veru nebude dať prísť do chrámu na oslavu sviatkov.- Bola cesta z Júdska do Egypta náročná?- Cestovanie v tých časoch bolo vždy ťažké. Bolo treba prejsť veľký kus cesty a pritom sa v Júdsku ešte aj ukrývať pred Herodesom. Cestou bolo veľmi ťažké zohnať vodu, alebo nejaké potraviny. Nebola to veru žiadna romantika. Bol to tvrdý údel ľudí bez domova, bez priateľov. Bola to cesta k neistej budúcnosti.- Prečo to Boh nezariadil ináč? Stačilo iba jedno slovo a Herodes by bol predvolaný na večnosť a ty si mohol ostať v Betleheme.- Stalo sa to preto, že Boh nerieši problémy smrťou tyranov, ale utrpením a smrťou nevinných. Viem, že sa ti toto riešenie zdá bláznivé, ale svet sa nedá zachrániť inou mocou, ako je moc lásky, ktorá sa obetuje.- Ako dlho ste zostali v Egypte?- Neboli sme tam príliš dlho, lebo tyran Herodes onedlho zomrel. Po jeho smrti sme sa už pokojne mohli vrátiť domov. Ja som bol síce ešte malý, takže som moc nevnímal, že som v cudzine. Moji rodičia a najmä moja mama veľa trpela kvôli tomuto odlúčeniu od známych a od chrámu.- Ani potom ste sa však nemohli vrátiť do Betlehema?- Herodes síce zomrel, ale na jeho miesto nastúpil ďalší ukrutný panovník a preto sme sa nemohli vrátiť na miesto, kde som sa narodil.- Vo filme "Dieťa menom Ježiš" ukazovali, že si ako malý robil zázraky.- To nie je pravda. Bol som obyčajným človekom a vyzeral som ako každé iné dieťa. Svoj prvý zázrak som urobil až v Káne galilejskej.- Čo mi chceš povedať dnešnou udalosťou do dnešného dňa?- Chcem ti povedať, že budeš trpieť aj vtedy ak mi budeš verný. Utrpenie má veľké miesto v živote každého človeka. Veď Boh nechal trpieť mňa, moju mamu a môjho ochrancu Jozefa. Nauč sa chápať utrpenie ako pozitívnu hodnotu.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu