reklama

45B. Ježiš je sudca a darca života (Jn 5,19-30)

- Pane, povedz mi zrozumiteľnejšie, o čom si rozprával so Židmi po uzdravení chorého pri rybníku. - Keď sa Židia rozčuľovali, že som kázal uzdravenému nosiť v sobotu lôžko, tak som im dokazoval, že mám moc toto urobiť. Pomohol som si pri tom obrazmi, ktoré im boli známe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

- Aké to boli obrazy?- V židovských rodinách bolo remeslo obyčajne dedičné. Ak otec bol murárom, tak aj jeho syn sa stal murárom - robil to, čo videl robiť svojho otca. Týmto som im chcel povedať, že aj ja robím iba to, čo som sa naučil od svojho Otca. To znamenalo, že ak robím Božie skutky, tak som Synom Božím.- Ako si im predstavil Boha, svojho Otca?- Povedal som im, že je darca života a môže darovať nielen zdravie, ale aj život. Otec je tiež sudca a ja jeho syn mám tiež moc súdiť a rozlišovať medzi tým, čo je dobré a čo je zlé.- Čo si im povedal o sebe?- Povedal som im, že ja som ten Mesiáš, ktorý mal prísť. Chcel som, aby pochopili, že treba veriť mojej náuke, pretože im hovorím to, čo chce Jahve, ich Boh. Svojho Boha uznávali a museli pochopiť, že majú uznávať aj mňa.- Čo si im ešte povedal, aby ťa uznávali?- Povedal som, že som prišiel súdiť živých a mŕtvych. Keď všetci mŕtvi ožijú, ja ich budem súdiť spolu s Otcom.- A tvoje hlavné posolstvo pre nich?- Povedal som im, že prichádzam od Boha. Túto pravdu dosvedčujem svojimi skutkami. Keď toto uznajú, musia uznať, že moje učenie im prinesie život.- Čo mám podľa týchto slov robiť ja?- Spoznávaj viac mňa, ako svojho Pána. Zamysli sa nad tým, ako zasahujem do tvojho života a mením ho. Zistíš, že ťa privádzam bližšie k pravému životu.- Pane, ty si neprišiel plniť svoju vôľu, ale vôľu svojho Otca. Daj mi silu, aby som aj ja ja vždy na prvom mieste hľadal to, čo odo mňa žiada Boh - Božia vôľa nadovšetko.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu