reklama

Svätý Valentín - patrón zaľúbených a milujúcich sa

Nie je jednoduché zohnať pravdivé historické údaje o tomto svätcovi. Je však natoľko známy, že dnešný deň si mnohí zaľúbení dávajú darčeky, aby si tento deň pripomenuli. Nedovoľme zaľúbeným, aby nám ostatným ukradli patróna! Nepatrí totiž iba tým, ktorí sú zaľúbení...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Obrázok blogu

Pred niekoľkými rokmi som mal na tento sviatok kázeň na odpust v Spišskej Belej. V ich kostole je kaplnka, ktorá je zasvätená tomuto svätcovi. Hľadal som informácie o tomto svätcovi a zalistoval som na internete na stránke santiebeati.it, kde som sa dozvedel, že nie je iba patrónom zaľúbených - inamorati, ale aj milujúcich sa - amanti. Možno mnohí v tom nevidia rozdiel, no podľa mňa byť zamilovaným a byť milujúcim je rozdiel.Zamilovanosť je prvé obdobie lásky. Je najkrajšie, no musí skončiť šťastným zánikom a prejsť k láske. Zamilovaní na sebe totiž vidia hlavne tie dobré vlastnosti a sú nimi uchvátení. Ešte to nemôžeme nazvať láskou, lebo základom lásky je poznanie. Kto nepozná, nemiluje, iba sa zaľúbil. Ak medzi dvoma zaľúbenými má rásť láska a nie iba zaľúbenosť, musia spoznať aj svoje chyby a musia sa naučiť si ich tolerovať. Láska prichádza vtedy, keď jeden toho druhého má rád práve preto, že je taký aký je, keď pochopí, že je jedinečný v celom vesmíre.Svätý Valentín je patrónom zaľúbených, ktorí vykročili na cestu lásky. Je však patrónom aj tých, ktorí po tejto ceste kráčajú už roky a možno desaťročia. Patrónom milujúcich sa rodičov, priateľov, jednoducho patrónom všetkých, ktorí sa majú radi. Nedovoľme zamilovaným, aby si privlastnili tohto nášho spoločného patróna a spomeňme si v dnešný deň na niekoho, koho máme naozaj radi, takého aký je, pretože je pre nás darom, a to jedinečným...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu