reklama

66. Uzdravenie posadnutých v Gadare (Mt 8,28-34,

Mk 5,1-20, Lk 8,26-39) - Pane, kde sa odohrala táto udalosť? - Keď som sa so svojimi učeníkmi preplavil na druhý breh mora, pristali sme v krajine, kde žili pohania. Len čo som vystúpil na breh, zbadal som, že oproti mne bežia dvaja posadnutí. Kričali ako blázni a blížili sa ku mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)
Obrázok blogu

- Načo prišli ku tebe?- Prišli sa mi pokloniť a poprosiť ma, aby som odišiel z ich krajiny. V týchto pobláznených ľuďoch totiž bolo množstvo diablov. Neskôr som sa dozvedel, že diabol týchto úbožiakov vodil po pustých miestach a tak s nimi vyvádzal, že ich nedokázali ani sputnať.- Čo si urobil s týmito posadnutými?- Rozhodol som sa, že ich uzdravím. Rozkázal som diablom, aby opustili týchto ľudí. Diablom sa to nepáčilo, a prosili ma,aby som ich nemučil. Ja som sa rozhodol pomôcť a preto diabli museli odísť.- Kde si vyhnal diablov, čo ich trápili?- Diabli mi povedali, že ich je veľa a prosili ma, aby som ich poslal do čriedy svíň. Veľmi rád som vyhovel ich prosbe, aspoň sa lepšie ukázala moja sila. Keď diabli vošli do dvojtisícovej čriedy, tá sa rozbehla do mora a tam sa potopila.- Ako sa zatvárili pastieri tejto čriedy?- Boli veľmi prekvapení. Od strachu ušli do mesta a tam všetkým rozhlásili, čo sa stalo. Mnohí im nechceli uveriť a prišli sa na vlastné oči presvedčiť o tom, že táto udalosť sa skutočne stala. Keď prišli a videli, že posadnutí ozdraveli, mali veľký strach z moci, s ktorou sa vo mne stretli.- Boli radi, že si uzdravil týchto posadnutých?- Oveľa viac ako na ľuďoch im záležalo na sviniach. Nedokázali pochopiť, že život bez diabla stojí aj za viac ako za dvetisícovú čriedu svíň. Chceli odo mňa pokoj a preto ma posielali, aby som radšej z ich krajiny odišiel.- A čo robili posadnutí?- Jeden z nich ma prosil, aby mohol zostať so mnou, Nedovolil som mu to. Ešte nebola doba zrelá na to, aby v mojom sprievode chodili aj pohania. Poslal som ho domov, aby tam svedčil o mojej moci. Keď sa toto svedectvo o mne rozšírilo, moji apoštoli tu mali neskôr uľahčenú prácu.- Čo mi chceš poradiť do dnešného dňa?- Uvedom si dnes lepšie hodnotu života v slobode od diabla. Takýto život je viac ako obrovský majetok. Ani črieda svíň, ani veľké milióny sveta sa svojou hodnotou nemôžu porovnávať s hodnotou ľudskej duše.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu