reklama

Svätý František Saleský - patrón žurnalistov (aj blogerov)

Kto bol tento biskup a cirkevný učiteľ? Čím si zaslúžil, že práve on bol v roku 1923 vyhlásený za patróna tlače a žurnalistov? Bol to biskup, akého by mala mať každá diecéza. Vyštudovaný doktor práv sa zrieka postavenia, aj bohatej nevesty so slovami: "Otecko, videl som tú slečnu, ale zasluhuje si lepšieho muža ako som ja". Stáva sa kňazom a jeho biskup ho posiela do kalvínskeho kraja na juh od Ženevského jazera. Keď sa o jeho kázne zaujímalo iba 15 katolíkov, ktorí tu ostali po protestantskej reforme, a ostatní jeho hovorené slovo neprijímali, začína písať. Internet vtedy ešte nebol, blogovať nemohol, a tak písal letáky, ktoré v noci pripevňoval na múry, alebo ich vkladal do domov. V týchto letákoch zmierlivo vysvetľoval základné pravdy katolíckeho učenia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)
Obrázok blogu

Za desať rokov rokov práce, v roku 1603, nahlásil do Ríma, že do Katolíckej cirkvi sa vrátilo 25000 ľudí, ktorí sa nechali zlákať reformáciou. Od roku 1599 tam pôsobil už ako pomocný biskup, a o tri roky neskôr preberá vedenie ženevského biskupstva. V tejto službe naplnenej modlitbou, prácou a starostlivosťou o diecézu vytrval 20 rokov. Veľkú pozornosť venoval osobným návštevám svojich kňazov a počas troch rokov navštívil všetkých 450 farností svojej diecézy, aj tie alpské vysoko v horách.Veľký význam mali listy, ktorých napísal viac ako 6000. Mnohé z nich sa stali základom jeho cennej knihy Filotea, ktorou "vyslobodil" duchovný život z kláštornej izolácie a uviedol ho do všetkých stavov a životných okolností. Hoci zomiera v roku 1622 iba ako 53-ročný na prepracovanosť a mozgovú mŕtvicu, zanecháva za sebou veľký kus práce a najmä láskavosti. Jeho životný príklad a jeho zásady inšpirovali mnohých ľudí. Mojou prvou duchovnou knihou, ktorá ma nasmerovala, dúfam, že na celý život, bola práve jeho Filotea. Jeho zachované dielo obsahuje dnes 26 zväzkov, z čoho 11 zväzkov sú listy. Bol to človek, s ktorým chcel komunikovať každý, kto ho spoznal.Novinárom a žurnalistom sa ušiel skutočne sympatický patrón. Bol vždy zdvorilý, láskavý a optimistický. Niektorí odsudzovali jeho veľkú ohľaduplnosť, ktorú prejavoval voči bludárom a hriešnikom. Proti bludom a hriechom bol nekompromisný, ale bol veľmi láskavý voči bludárom, a hriešnikom. Vždy rozlišoval medzi skutkom a medzi tým, kto ho urobil. Bol známy najmä svojou láskavosťou ktorú vyjadril takouto myšlienkou: "Viac múch sa chytí na kvapku medu, ako na sud octu". Žurnalisti, ale aj my - amatérski blogérski novinári máme skutočne fajn patróna. Ja osobne ho budem prosiť, nech sa tam hore za mňa prihovorí, aby som si dokázal udržať pokojný a láskavý prístup najmä voči niektorým diskutérom...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu