reklama

Deň, v ktorý ma rodičia počali...

Nejak zvlášť som si až dodnes tento deň neuvedomoval. Možno preto, lebo neviem jeho presný dátum tak ako je to pri narodení. Dnes som sa rozhodol, že si tento deň začnem uvedomovať, a budem viac myslieť na tých, ktorí mi dali život. K môjmu rozhodnutiu mi pomohli niektoré okolnosti. Prvou z nich je to, že dnešný deň si tak, ako každý rok, deväť mesiacov pred oslavou narodenia Ježiša, pripomíname jeho počatie. Mali sme si ho pripomenúť včera, no bol presunutý na dnes. Nevieme presne deň narodenia a nevieme presne ani deň jeho počatia. Dôležité je to, že obidva dni sú pre nás dôvodom na ich pripomenutie. Druhou okolnosťou je uvedomenie si toho, že som mal veľké šťastie. Moji rodičia sa rozhodli po mojom počatí nechať ma žiť. Za posledných 50 rokov na Slovensku toto šťastie nemalo jeden milión tristošesťdesiattisíc ľudí. Rozhodol som sa, že si budem pripomínať deň svojho počatia presne tri mesiace po mojich narodeninách. Nebude to však môj deň, bude to deň mojich rodičov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)
Obrázok blogu

Neplánujem ho oslavovať nejakým veľkým štýlom. Mame donesiem kyticu a otcovi nejakú malú praktickú vec, ktorá sa domácemu majstrovi vždy zíde. Bude to pre mňa zároveň aj Deň matiek aj Deň otcov. Nebudem si pripomínať všetkých, iba tých svojich, pretože sú to pre mňa najdôležitejší ľudia na svete. Nechcem si to uvedomiť až vtedy, keď jedinou možnosťou ako im prejaviť vďačnosť bude kvietok, zapálená svieca a moja modlitba nad ich hrobom.Uvedomujem si, že nebolo pre nich jednoduché prijať ma do rodiny ako v poradí štvrté dieťa. Nebolo to jednoduché, no pre nich to bolo úplne samozrejmé. Po mne prijali ešte ďalšie štyri deti, mojich súrodencov, ktorých by som nemenil za nič na svete. Nemenil by som ich za detstvo s väčším počtom hračiek a vecí, ktoré som detsky závidel niektorým svojim kamarátom. Bicykel kúpený z mojej prvej výplaty by som nemenil za bicykel, ktorý by bol kúpený oveľa skôr z rodičovských peňazí. Žili sme jednoduchšia a skromnejšie ako mnohé iné rodiny, no dnes viem, že by som nechcel iné detstvo.Boli obdobia, kedy sa mi zdalo, že je nás v dome priveľa. Nemal som svoju vlastnú izbu, o mnohé veci som sa musel deliť so súrodencami, no mnohé veci sa mi ušli podelené od nich. Aj dnes sú naše vzťahy také ako predtým. Nie každý z nás sa má rovnako, no u nás sa každý usiluje svojmu súrodencovi pomôcť najlepšie ako vie. Sme rodina. Viem, že by sme boli aj vtedy, ak by sa po mne nenarodili ďalší súrodenci a ja by som bol najmladší. Viem že by rodinou boli aj vtedy, ak by som sa nenarodil ja. Som vďačný svojim rodičom, že mi dovolili narodiť sa, a že to dovolili aj mojim mladším súrodencom.Hneď teraz si deň môjho počatia značím do kalendára. Bude to môj deň vďakyvzdávania. Tento rok už nechcem v tento deň zabudnúť na tých, ktorým vďačím za život...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu