reklama

100B. Ježiš o modlitbe (Lk 11,5-13)

- Pane, prečo nás vyzývaš, aby sme v modlitbe boli neodbytní? - Je to preto, aby ste si uvedomili, čo všetko potrebujete. Človek k šťastnému životu potrebuje veľmi veľa a väčšinu z toho dostane iba vtedy, ak o to prosí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (61)
Obrázok blogu

- Na inom mieste si hovoril, aby sme neprosili veľa, že predsa náš Otec na nebesiach vie, čo potrebujeme skôr ako by sme ho prosili. Ako mi to vysvetlíš?- Život prináša veľa udalostí a ľudia sú rôzni. Najvyšší stupeň modlitby je prísť pred svojho Boha a povedať mu, že sa mu dávaš celkom k dispozícii, že si pripravený plniť jeho vôľu. K takejto modlitbe sa však musíš prepracovať cez nižšie stupne, kedy je potrebné oveľa viac slov.- Nejde tu o „ukecávanie“ Boha?- Nie, v naliehavej modlitbe ide viac o teba ako o Boha, vieš veľmi dobre, že niekedy je možné od Boha vyprosiť aj zázrak, ak človek prosí s hlbokou vierou a Boh sa túto vieru rozhodne odmeniť. Boh spolucíti so svojím ľudstvom a neodbytných prosebníkov nenecháva bez odmeny. Ak im nedá to, o čo prosia, dá im niečo iné, čo potrebovali oveľa viac. Ľudia, ktorí sa v živote modlili skutočne hlboko a naliehavo, to nikdy neľutovali.- Prečo teda niekedy nedostaneme ak prosíme?- Niekedy prosíš málo a s malou dôverou. Ak je modlitba pre teba iba povinnosťou, alebo príťažou, takáto modlitba neposilňuje tvoju vieru a nedočkáš sa splnenia tvojich prosieb.- Prečo niekedy v modlitbe nedokážem nájsť odpoveď na svoje otázky?- Je to vtedy, keď hľadáš málo intenzívne a keď hľadáš iba sám. Prečo si na pomoc častejšie neberiete toho, ktorý pozná úmysly sŕdc, toho, ktorý vidí aj v skrytosti a ktorý celé dejiny ľudstva vidí v jedinom „teraz“? Prečo niekedy hľadáš u Boha až na poslednom mieste, keď všetko iné zlyhalo?- Neviem, Pane, možno to bude tým, že sa zvyknem spoliehať v prvom rade na svoje sily a zabúdam na to, že ich mám od teba. Možno to bude tým, že sa veľmi často spolieham iba na svoj rozum a zabúdam na to, že si to ty, kto mi ho osvecuje svojím svetlom. A možno to je strach z toho, že ak sa dostanem bližšie k tebe, čaká ma náročnejší život, aj keď som presvedčený, že radostnejší.- Ja som ten, kto dodáva odvahu, som ten, ktorý na klopanie otvorí, a vždy dáva iba dobré veci. Dovoľ mi, aby som prehĺbil tvoju vieru, dovoľ mi, aby som ťa viedol k ponoreniu sa do najdokonalejšej modlitby, ktorá spočíva v úplnom ponorení sa do mojej prítomnosti. Viem veľmi dobre, že si uvedomuješ, že v Bohu žiješ, hýbeš sa a si, viem, že ma vnímaš ako určité pozadie, ako podmaz, či hudobnú myšlienku, ktorá sa neustále rozlieha vesmírom, ja ťa však chcem v modlitbe priviesť k niečomu hlbšiemu.- Čo máš na mysli, Pane?- Mám na mysli osobné intenzívne priateľstvo, hlboký vzťah, ktorý je schopný pretvoriť tvoje srdce, ktorý je schopný prehĺbiť tvoje svedomie. Chcem ti dať Ducha Svätého, aby ťa on viedol. Všetky tieto dary dávam tým, ktorí sa so mnou stretávajú v hlbokej modlitbe. Iba tá modlitba je dobrá, po ktorej vstávaš zmenený k lepšiemu.- Pane, nauč ma modliť sa...

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu