reklama

101C. Ježiš - Boží Syn (Jn 10,22-38)

- Pane, čo si chcel povedať tým, že ty a Otec ste jedno? - Touto vetou som jasne vyjadril, že nie som iba jedným z prorokov, jasne som povedal, že som Boh, Boží Syn.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (158)
Obrázok blogu

- Chceli uveriť tvojím slovám?- Tí, ktorí sa ma na to pýtali v Šalamúnovom stĺporadí mi nechceli uveriť. Oni chceli Mesiáša, ale úplne iného. Potešili by sa, keby som naplnil ich predstavy a očakávania. Chceli politického Mesiáša, niekoho ako bol kráľ Dávid, alebo Šalamún. Niekoho, koho by mali iba pre seba a kým by sa mohli pochváliť.- Ako si ich presviedčal o to, že ty si skutočný Mesiáš?- Poukázal som na skutky, ktoré som urobil. Ak by neboli zaslepení, museli by prísť na to, že mnohé uzdravenia a vzkriesenia mŕtvych nemôže robiť len nejaký obyčajný človek. Zobrali to z úplne zlej strany. Namiesto toho, aby ma počúvali, chceli, aby som počúval ja ich, a aby som napĺňal ich očakávania.- Čo si im ponúkol?- Oni odo mňa chceli iba šťastný a honosný život tu na zemi pod vládou spravodlivého a pokojného vladára. Ja som im ponúkol večný život. Je to moja ponuka pre všetkých, ktorí počúvajú môj hlas.- Ako zareagovali Židia na tvoje slová o tom, že ty a Otec ste jedno?- Vedeli veľmi dobre, čo som tým myslel. Pre ich uši to znelo ako trúfalé rúhanie sa proti Bohu. Žiadnemu z ľudí nie je dovolené vyhlasovať sa za Boha. Za takéto vyhlásenie obyčajne človek skončil pod hromadou kamenia, ktorú na neho nahádzali horliví ochrancovia viery v jediného Boha.- Čo si im povedal, keď si videl v ich rukách kamene, ktoré mali byť určené pre teba?- Opýtal som sa ich, za ktorý z mojich dobrých skutkov ma chcú kameňovať. Chcel som im pomôcť, aby prestali premýšľať v šablónach a aby otvorili oči a prijali to, čo na prvý pohľad vyzeralo nemožné. Bohu nič nie je nemožné, ani to, aby sa Syn Boží stal človekom a prebýval medzi ľuďmi.- Čo ti vyčítali?- Že som človek a robím sa Bohom. Posudzovali ma iba na základe svojich skúseností a tie im hovorili, že Boh je Boh a človek je človek. Nedokázali prijať to, že ja som bol aj Boh aj človek. Mnohí to neprijali aj napriek tomu, že som konal skutky svojho Otca. Nechceli uveriť ani mojim slovám, ani mojim skutkom.- Prečo si sa potom utiahol za Jordán?- Išiel som tam, kde za mnou prichádzali iba ľudia, ktorí sa chceli niečo dozvedieť, a preto ma vyhľadávali. Mnohí si spomínali na to, čo o mne hovoril Ján Krstiteľ a uvedomili si, že všetko bola pravda. Ľudia, ktorí majú vyhranenú predstavu o svojom Bohu a uzavreté myslenie ma nikdy nepochopia. Tí, ktorí ma chcú skúmať, ma nikdy nepochopia, tí, pochopia ma iba tí, ktorí si ma zamilujú.- Pane, pomôž mi, aby som si ťa viac zamiloval, aby som ťa mohol lepšie pochopiť.

Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu