Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Skončí postávanie pred kostolom? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nenapíšete k tomu trošku viac?
Vidím, že ste sa zaregistrovali len dnes pred ôsmou...
Jozef Červeň
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Ešte jedna otázka...

...aký vplyv bude mať pri vstupe do Večnosti to, že mám desať "veľkých hriechov", alebo dvadsať?
 

Každým jedným neoľutovaným

veľkým hriechom človek hovorí Bohu, že ho nepotrebuje, máme čas zmeniť to, kým žijeme. Ak človek neľutuje, Boh nemôže odpustiť... lebo rešpektuje jeho slobodu...
 

Vďaka za odpoveď

...ale na to som sa nepýtal :)
 

Viaceré hriechy

znamenajú viac deficitu dobra a lásky, ktoré by človek mal vniesť do sveta. Ak to nestihne vynahradiť za života, bude to v očistci nahradzovať buď sám, alebo s pomocou žijúcich ľudí. Viac oľutovaných ťažkých hriechov znamená dlhší čas potrebný na doplnenie deficitu...
 

-

Ak tomu dobre rozumiem - v prípade činenia pokánia napr. tesne pred smrťou - dĺžka času stráveného v očistci záleží na počte veľkých hriechov? Čiže mladí postávajúci pred kostolom budú raz tak dlho v očistci, ako tí, čo na sv.omšu vôbec neprídu?
 

Samozrejme do toho vstupuje

každého osobné svedomie, ale ak by sme to mali vyjadriť zjednodušene a matematicky, bolo by to tak, pohoršenie je ale závažnéjším hriechom podľa toho, ako sa o ňom vyjadroval Ježiš...
 

-

a čo napr. nejaký vrah alebo zločinec, koľko času bude potom on tráviť v očistci???
 

Veľkosť trestu

by mala zodpovedať veľkosti škody, ktorú tento človek urobil...
 

-

možete upresniť?
 

Je rozdiel medzi zabitím z nedbalosti,

napríklad ak niekomu podbehne niekto pod auto, záleží nakoľko išiel rýchlo a nakoľko je za to zodpovedný a je rozdiel ak niekto niekoho úkladne zavraždí, alebo vykorisťuje ako napríklad úžerník...
 

-

Myslel som zločinca, ktorý páchal ťažké zločiny úmyselne, prípadne aj niekoho zabil a na druhej strane napr. mladíka postávajúceho pred kostolom, namiesto toho, aby išiel na sv.omšu. Obaja svoje činy pred smrťou ľutujú a (citujem Vás) "deficit dobra a lásky nestihnú vynahradiť za života". Je podľa Vás rozdiel, čo bude s nimi po smrti?
 

Nedokážem posúdiť

či je horšie vziať niekomu telesný život, alebo niekomu pohoršovaním brať večný, lebo pri vražde je jasné, že o život obeť prišla, pri pohoršení nie je jasné, aký vplyv má pohoršovanie jedného človeka druhým na stratu večného života niekoho...
 

-

Odpovedi moc nerozumiem, pretože si myslím, že keď sa niekto nad niečím pohorší, tak to na jeho večný život vplyv nemá. V opačnom prípade by ste to mal už zrátané, keďže sa pohoršujete nad mládežou pred kostolom ;)
Ale pýtal som sa na osud páchateľov a nie obetí... na to som odpoveď nedostal. Tak sa spýtam inak: Na jednej strane zločinec, ktorý páchal ťažké zločiny úmyselne, prípadne aj niekoho zabil a na druhej strane napr. mladík ktorý vôbec nechodí na sv.omše. Obaja svoje činy pred smrťou ľutujú a "deficit dobra a lásky nestihnú vynahradiť za života". Je podľa Vás rozdiel, čo bude s nimi po smrti?
 

 

Prečo chceš od človeka odpoveď, ktorú vie iba Boh ? Neviem, či je v ľudskej kompetencii posudzovať veľkosť cudzieho hriechu a to , čo bude s kým po smrti. Božie milosrdenstvo trvá naveky. A tak ako každý svätý má svoju minulosť, tak každý hriešnik má svoju budúcnosť.
 

-

...pretože by som rád pochopil teológiu pána farára :)
 

 

Aj toto je teológia jedného farára:
Keď raz dedinčania po jednom z bojov vo francúzskej revolúcii, ktorá bola protinábožensky zameraná, hľadali ranených, pri múre našli ťažko raneného vojaka. Ranený sklenými očami hľadel na prichádzajúcich dedinčanov. Potom slabým pohybom zdvihol ruku a vyjachtal: " Kňaza! Prosím , zavolajte mi kňaza!" Jednému z dedinčanov mu ho prišlo ľúto a čoskoro sa vrátil s miestnym farárom. Ten sa súcitne sklonil k ťažko ranenému mladému mužovi. "Chcete sa vyspovedať? " opýtal sa ho.
"Áno, chcem sa vyspovedať!" ťažko vydychoval ranený vojak."
" Ale , vy ste tunajší farár?"
" Áno, som."
" Bože môj!" zaúpel ranený muž.
Trvalo dlho, kým kňaz odišiel od umierajúceho. Vlasy mal celkom mokré od potu a tvár bledú ako stena, keď sa vrátil k čakajúcim dedinčanom.
" Bratia, povedal s námahou. " Zaneste raneného do najbližšieho domu, aby nezomrel na ulici." Keď dedinčania niesli mladého muža, on len jachtal, lapajúc dych : " Odpustil mi! Dal mi rozhrešenie!"
"Prečo by Ti neodpustil? " Je to predsa kňaz ", nechápal jeden z dedinčanov.
" Vy neviete, čo som urobil !" stenal umierajúci. " Ja sám som zabil tridsaťdva kňazov, prebodol som ich, zastrelil, zabil , zaškrtil. V každej dedine som išiel najprv na faru. Aj tu som to urobil. Kňaza som nenašiel, len jeho otca a dvoch bratov. Opýtal som sa ich , kde je farár. Nechceli to prezradiť. Tak som všetkých troch zastrelil ! Chápete teraz? Tomu kňazovi, ktorý ma vyspovedal, som zabil otca a bratov .........A on mi odpustil.
 

-

ok, ale to je mimo tému
 

Pohoršovanie sa

nie je hriechom. Pohoršovanie - robiť tak, že moje skutky robia niekoho horším, to je hriech, lebo vďaka môjmu konaniu, či nekonaniu ublížim nejakému človeku. Napísal som, že je to zložité porovnať veľkosť škody či už jedného, či druhého, každý má robiť to, čo podľa svojho svedomia považuje za dobré a podľa jeho svedomia bude súdený. Nie je jednoduché pár vetami vysvetliť morálku, ktorú študujeme niekoľko rokov, ak chcete stretneme sa osobne a porozprávame...
 

-

Vďaka za odpovede, už dám pokoj, stejne sme v posledných príspevkoch odbočili od témy. Dokonca mám pocit, že ste odhalili, kam smerujem :) a tak ste prehodili na inú koľaj. Nemal som v úmysle tak dlho diskutovať, ale nedalo mi, keď som si prečítal Váš koment vyššie:
"... hriechy znamenajú deficit dobra a lásky, ktoré by človek mal vniesť do sveta. Ak to nestihne vynahradiť za života, bude to v očistci..."
Keď som si to prečítal, napadol ma jeden konkrétny zločinec, možno i vrah, ktorý určite nestihol za svojho života vynahradiť to, čo svojim obetiam spôsobil... a predsa ešte v ten deň bol s Ježišom v raji.
Majte sa požehnane. HOWGH & AMEN.
 

Božie milosrdenstvo

je nekonečné a nepochopiteľné. Ten zločinec mal veľkú odvahu zastať sa Ježiša vtedy, keď boli všeci proti nemu, veľká odvaha a veľká láska nezostane bez odmeny...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 2 351
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 1 634
  3. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 239
  4. Elena Antalová: Tu, v kupleraji, našom raji 1 075
  5. Peter Kollega: Vzniká rakovinový nádor ŽVAST. V priamom prenose. 875
  6. Peter Gregor: Pomsta sa vypomstila, čo ďalej? 775
  7. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 765
  8. Irena Simunekova: Rozprávková krajina - Inovec 599
  9. Michal Latta: Najlepšia slovenská tarhoňa 544
  10. Michal Madaras: Politický boj má hranice 496

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou pred jeho domov doniesli mu truhlu a vence
  2. Štefan Vidlár: Záhorák šecko skúr ví
  3. Michal Madaras: Politický boj má hranice
  4. Vladimír Krátky: Mám home office, deti dištančnú a tu v hlavnom meste sa trápime s predpotopným internetom
  5. Roman Hutira: Za pracovnou ponukou dnes sa zväčša skrýva kompromis na úkor peňazí, či pracovnej náplne.
  6. Štefan Vidlár: Hlasný Hlas
  7. Jozo Peric: Pfizer má vďaka prvenstvu pri vakcíne proti Covidu dobre našliapnuté
  8. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  9. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  10. Denis Jacko: Nechcem už spomínať


Už ste čítali?