smilstvu, klamstvu, ohováraniu a čo ja viem čomu všetkému ste tu otvorili dvere... Tomu, kto iba cez hriech môže vsúpiť otvárate tu honosnú očíslovanú a hojne ako vidím navštevovanú bránu a pozývate ho na bohatú hostinu! Ako to milujete toho Boha, ak nemilujete čo len jedinú iskričku z neho, ktorá sa v každom človeku skrýva, čo ako by bol takej lásky nehodný? Aj nepriateľov Vám je treba ľúbiť, zabudli ste? Aj mne Vás, lebo tým istým sme spojení Otcom. Nezahanbujte Ho viac, ako spiaci neveriaci, aby Vám takéto skutky nezatienili iné, ktoré slávu Božiu oslavovať mohli by.... O rúhaní proti tešiteľovi ani nehovorím, keď diagnózami zakrývate skutočný zmysel rúhavých slov, iba vedome klamete, lebo z tak bleskového stretnutia, exaktne diagnózu stanoviť ste nemohli a ani nedokážete..! Modlím sa teraz za Vás, aby k Vám Boh bol milostivý.. a mohli sa všetci z Vašej lásky začať konečne radovať a aby som sa mohol venovať tým, ktorý jeho pomoc potrebujú, ako takým, ktorých treba ťahať z vlastných omylov..
ja ked sa posadim do auta tak sa ukludnim. Nestoji to za to. Mal som uz nehodu ked som mal 18 a cerstvo vodicak, odvtedy si davam majzla. Ale niekedy sa cloevk jednoducho v takej situacii vyskytne, napriek tomu, ze robi secko mozne. . Napr. dialnica. Ved to je siroka, dvojprudova a prehladna cesta, teoreticky by sa nemalo nic stat.. Teda, samozrejme ak by nasi soferi dodržiavali predpisy.. -- Lenze to vyzera asi tak, ze v pravom pruhu si ide skodovecka/kamionik tou svojou stoveckou. Ked ju chce clovek predbehnut, musi vacsinou pribrzdit na jej rychlost - pokial teda nejde konstatne v pravom pruhu tou svojou 190-tkou a nevytrubuje na vsetkych okolo ako nie ze par, ale uz mam taky pocit ze VAĆSINA vodicov, ktori maju na to auta. Jednoducho musi pockat, kym sa lavy pruh od podobnych borcov uvolni. --- Potom prida, dostane to na 120/130, lenze o chvilu ma "na chrbte" idiota, ktory doslova priletel z nicoho a prave skusa, kolkoze to jeho motor vytiahne. Fakt, podla mojich skusenosti sa vacsia polovicka slovenskych vodicov neda nazvat inak ako sprosta chrapac. Myslim, ze potrebujeme spacifikovat tak, ako Cesi..najvyssi cas..
Nesúď, aby si nebol súdemý. Lepšie ako posudzovať nedokonalosť druhého je hľadať vo svete ako ho robiť lepším. Preto sa mi viac páčia Tvoje blogy v ktorých opisuješ svoju prácu. Pekný deň.
Velmi trefny clanok. Pricinou vacsiny nehod na cestach nie je ani tak porusenie nejakeho predpisu, ale skor bezohladnost a arogancia soferov. V Nemecku maju na dialnici povolenu neobmadzenu rychlost a napriek tomu to nie je nebezpecnejsie nez u nas skor naopak. Naposledy som isiel z Passau do Frankfurtu a za celu cestu sa mi nestalo, ze by ma nejake nemecke auto vytlacalo do praveho pruhu aj ked islo podstatne rychlejsie a vodic musel pribrzdit. Agresivne sa tam spravaju najma ceski, slovenski, polski a madarski vodici. Vo Svajciarsku sofer na Ferrari ide kludne za pomalym autom, az kym si nie je 100% isty, ze je bezpecne ho predbehnut. Skoda, ze u nas sa policajti zaoberaju skor rozdavanim pokut za priestupky, ktore ani nemusia ohrozovat bezpecnost, ale agresivnu a arogantnu jazdu nechavaju nepovsimnutu. Ja mam z toho pocit, ze peniaze, ktore dostanu z mojich dani su vynalozene len na to, aby policia vobec existovala a nie na to, aby aj ucinne nieco robila. Tie ich nezmyselne akcie typu Jastrab su uplne na .... Predvcerom som dostal pokutu 2000 Sk za to, ze som predbiehal kusok pred skoncenim zakazu predbiehania na mieste, ktore bolo maximalne prehladne a predbiehaju tam skoro vsetci, pretoze je to miesto, kde sa da predbiehat uplne bezpecne. Nasledne ma na dialnici niekolkokrat ohrozovali vodici jazdou tesne za naraznikom mojho auta, a to podotykam, ze nielen v predbiehacom pruhu. Ak by som musel nahle prudsie pribrzdit, tak mam toho debila v mojom aute. Inak asi najcastejsia pricina nehod na dialnici medzi Sencom a BA.
Vo Francuzsku v Alpach idu soferi pokojne aj za cyklistom kym ho nemozu bezpecne predbehnut. Ale zas aby som bol ferovy, tak aj na SLovensku som sa uz stretol aj s takymi vodicmi :)
bude sa tazke..lebo je velmi vela sposobov ako ludia soferuju auto...ale ak ma dobehne auto , ktore ide rychlejsie ako ja a ja idem predpisovou rychlostou, tak sa urcite nebudem snazit vychovavat auto porusujuce rychlostny predpis, ale snazim sa mu umoznit aby ma mohol co najrychlejsie a najbezpecnejsie obehnut...a ja vidim problem u nas, ze vela vodicov sa snazi vychovavat ostatnych ucastnikov...a na dialnici je lavy pruh naozaj pre rychlejsie auta a treba si len zvyknut, ze ked sa priblizi ku mne rychlejsie auto, tak na chvilu sa zaradim do praveho a umoznim mu prejazd...lebo niektore prispevky v diskusii su jednoznacne od soferov "vychovavatelov"...ale to je uloha autoskoly...a bolo by zaujimave zo statistiky dopravnych nehod zistit, ze kolko tragickych havarii maju na svedomi vodici rychlich aut (mam na mysli auta od 200 koni vyssie)...
zase vedla. Ja fakt neviem, co mate v tych hlavach? Intelekt nema takmer ziadny na bezpecnost premavky. Verte mi . Mam to odskusane. Kupil som si nove auto, daval som pozor ako som len mohol, dodrziaval som vsetky predpisy, no proste vodic ideal :-). Hadajte ako to skoncilo? Zdemolovali ho dvaja bijuci sa chodci. :-). Preto som si radsej kupil starsi robustny Mercedes, v nom mam aspon vacsiu sancu na prezitie. :-)
sa rychlo preorientovat po prechode hranice na "tlacenie" odzadu, predbiehanie cez dvojitu ciaru a pod........ale zase trubime podstatne menej ako napr.Taliani :DD
Aj mne idu ti samovrahovia, co hraju rusku ruletu (99x to vyjde, az ten 100. krat "mozno nie") na slovenskych cestach, na nervy. Ale obavam sa, dokial budu voci nim slovenske zakony a policajti benevolentni a pokuty za (hodne) vysoku rychlost a riskantny styl jazdy budu viac-menej symbolicke a aj to casto skoncia vo vrecku policajta, k ziadnemu zlepseniu na slovenskych cestach nedojde.... budu umierat vinnici aj nevinni, vo velkych poctoch a uplne zbytocne... treba nejaky radikalny rez (vid Cesi sa uz aspon o nieco pokusili).
je prirodzené, že tak ako sa líšime vekom, pohlavím, temperatmentom, či inými kategóriami, odlišní sme i za volantom. a to diametrálne. jednou črtou sme si však nápadne podobní: máme o sebe tú najlepšiu mienku a obvykle tí horší, sú prirodzene tí ostatní. jeden môj bývalý kolega to zvykol komentovať slovami, že lepšie sa prstom ukazuje dopredu, ako na seba. ak by som sa mal sám ohodnotiť, som už (aj ked si to nerád priznám) vodič zo staršej generácie a autom jazdím ca 35 rokov, odjazdil som bratu 400 - 450 tis km, prakticky po celej europe (s výminkou britských ostrovov), ale aj časti ázie, som temperamentný, mám rád ked cesta odsýpa - tzn. rýchlejšie než pomalšie a počas jazdy som maximálne koncentrovaný (obvyklá kritika zo strany manželky: ty som mnou nehovoríš!). nechcem sa púšťať do kritiky ktoréhokoľvek z postojov preddiskutujúcich, pretože každý má kúsok pravdy a kúsok si klame do vlasných radov. pridám teda iba niekoľko neusporiadaných myšlienok a nerobím si ani patent nato, že sú správne. 1. otec - vodič profesionál mi vždy kládol na srdce, aby som jazdil, aby som stihol reagovať na chyby iných vodičov
2.nie som policajt a nemám prečo analyzovať, prečo ten druhý ide rýchlejšie než je predpísaná rýchlosť. a spoľahnite sa, že ak budem mať v aute s urgentmým zdravotným problémom, budem jazdiť veľmi rýchlo.
3.aj keby mal môj prúd cesty šírku 20m, budem jazdiť bezpečne vpravo. stredovú čiaru nepotrebujem na to, aby som udržal smer.
4.auto je dopravný prostriedok, nie prostriedok na odreagovanie stresov z práce a podpapučového manželstva.
5.jazdím predvídavo a snažím sa rozumieť chovaniu ostatných na ceste a vidieť aj tých okolo cesty. (ak vbehne na cestu v meste psík, dieťa ho nasleduje,...)
6.mám pomerne silné a dosť rýchle auto, ale pokiaľ ma predbehne iný rýchlejší, nič proti tomu - ten mi nebude zavadzať pred nárazníkom.
7.ked vidím v spätnom zrkadle auto, ktoré ma dobieha, nezrýchlim a už určite nie vtedy ked ho zaregistrujem, že ma predbieha.
8.empatia a tolerancia sa vyplácajú. tolerancia a empatia neznamenajú, že som slabší.
9.väčší frajer je ten, kto ťa pustí (napr. v križovatke) ako ten kto ťa nepustí.
10.ak zastavím chdcom na prechode, presvedčím sa, či ich niekto nezramuje vo vedľajšom prúde
11.ak niekomu ukážem pravým blinkrom, že ho pustím predbiehať, beriem na seba zodpovednosť, že to môže urobiť bezpečne a s vedomím, že počas predbiehacieho manévru by som musel hodne uhnúť a znížiť svoju rýchlosť
12.ak zastavujem, najrvh vyhodím blinker, až potom začnem brzdiť
13.blikanie a trúbenie pri riešení havarijnej situácie zdržuje: vtedy sa koncentrujem na volant, plyn, brzdy a radiacu páku. tým netvrdím, že blikanie a trúbenie nie je osožné - doprajte si krátku cestu trebárs v pakistane a pochopíte kto vymyslel do auta klaksón. atd, atd
hlavne si ale nemyslím, že oni sú debili (som normálny a tiež si zanadávam)a urobím za každých okolností všetko preto aby som svojich najbližších v aute chránil.
Opravte ma niekto,