reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

reklama

Akú mám povahu?

Akú mám povahu? 08.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 08.

APATICKÍ - Posledná, ôsma zo série pováh takzvanej osemtypovky. Ak sa niekomu zdá, že má z niektorej povyhy iba negatívne črty, tak to určite nebude jeho povaha. Každá povaha ako aj každý človek má v sebe aj niečo pekné. Nemôžeme si zmeniť povahu, ale rozumom a vôľou sa môžeme naučiť jednotlivé zlé črty ovládnuť. Nech by ste boli akýmkoľvek človekom, nielen Boh vás má rád ale aj veľa vašich priateľov. Otvorte oči a dokážete okolo seba objaviť ľudí, pre ktorých ste darom...

  • 1. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 761x
  • 0
Akú mám povahu? 07.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 07.

AMORFNÍ - Ľudia, ktorých nie je veľa. Je to povaha, ktorá stojí na opačnom protipóle ako vášniví. Je to najmenej intenzívny charakter a býva veľmi zriedkavý. Túto povahu rozoznáme už podľa zovňajšku a to podľa nedbalej a neenergickej chôdze, nevýraznej, matnej mimiky.

  • 30. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 196x
  • 2
Akú mám povahu? 06.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 06.

FLEGMATICKÍ - Flegmatik je tiež vášnivý, ale chladný. Od vášnivého sa odlišuje menšou emotivitou, ale vlastní tak ako vášnivý veľmi bohatý fond aktívnej energie. Chladnosť mu dodáva pokojný aspekt, čo z neho robí silne metodického človeka. Už od mladého veku je oddaný práci, stály a metodický vo svojich úsiliach.

  • 29. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 535x
  • 2
Akú mám povahu? 05.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 05.

SANGVINICKÍ - Sú nie-emotívni, aktívni a primárni. Majú najlepšie predpoklady pre extraverziu, čiže schopnosť byť zameraný navonok. Žije vo vonkajšom svete, je obrátený k veciam, k zovňajšku, v ktorom sa môže aj stratiť. Vplyv okolia mu slúži ako potrava pre činnosť.

  • 28. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 387x
  • 10
Akú mám povahu? 04.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 04.

Uvedomil som si, že tieto povahy sa veľmi nehodia na blog. Jedná sa o náročnejšie texty. V roku 1999 som to vydal ako samizdatovú brožúrku a mnohí mladí to čítali a povedali, že im to pomohlo. Nemám dostatok času znova to dať vytlačiť a aj napriek tomu, že mi tieto články znížia karmu, dokončím celú sériu pováh. Ak to pomôže čo len jednému človeku, netrápil som sa nadarmo. Obrázok Hitlera tu dávam preto, lebo aj on mal túto povahu...

  • 27. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 977x
  • 10
reklama
Akú mám povahu? 03.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 03.

CHOLERICKÍ - Táto povaha býva veľmi živá a výrazná vo svojich pocitoch, pociťuje potrebu konať. Je v nej akási unáhlenosť prejsť z jednej akcie na ďalšiu akoby prvá nebola dosť silná. Potrebuje upokojiť potrebu konať. Z toho vyplýva, že jedna práca nasleduje prv, než bola predošlá ukončená, druhá akoby vyšla na chrbát prvej. Postupne akcia nie je tu pre cieľ, je pre samotnú akciu.

  • 24. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 684x
  • 5
Akú mám povahu? 02.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 02.

SENTIMENTÁLNI - Človek s touto povahou je emotívny, neaktívny a sekundárny. Dva prvé komponenty sú rovnaké ako u nervových. Rozlišuje ich funkcia sekundárnosti. Toto ich privádza ku vnútrajšku, ku subjektívnemu a vnútornému životu. Skupina sentimentálnych je krajne mnohoprejavová. Táto skupina nie je spríbuznená len v mentálnej štruktúre, ale má dopad aj na fyzické vlastnosti človeka.

  • 22. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 645x
  • 1
Akú mám povahu? 01.

Jozef Červeň

Akú mám povahu? 01.

NERVOVÍ - sú to ľudia, ktorí sú maximálne výbušní. Prejavuje sa u nich veľmi veľká pohyblivosť, silné reakcie, majú veľmi menlivú náladu, radi či už prekvapia alebo upútajú na seba pozornosť okolia.

  • 20. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 750x
  • 6
Akú mám povahu?

Jozef Červeň

Akú mám povahu?

Existujú rôzne druhy typológií. Najznámejšia a zrejme aj najstaršia je typológia, ktorá pozná štyri druhy pováh: cholerik, sangvinik, melancholik a flegmatik. Ja som sa medzi nimi nedokázal nájsť. Som tak z každého rožku trošku ako asi väčšina z nás... Dobre, ak si nájdeš svoju povahu, lepšie, ak zistíš, že ľudia sú zložitejší, najlepšie, ak prídeš na to, že našťastie: NEEXISTUJÚ DVAJA ÚPLNE ROVNAKÍ ĽUDIA!

  • 17. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 15 611x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu