reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

reklama

Fotografie prírody

Veľký a Malý Rozsutec (foto2)

Jozef Červeň

Veľký a Malý Rozsutec (foto2)

Na Slovensku je niekoľko vrchov, z ktorých je nádherný výhľad na všetky strany. Veľký Rozsutec je jedným z nich. Ak plánujete nejakú túru na tieto nádherné jesenné dni, túra na tento kopec je veľmi dobrá voľba. Ponúkam druhú časť fotografií výstupu na tento nádherný slovenský klenot.

  • 26. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 703x
  • 32
Veľký a Malý Rozsutec (foto1)

Jozef Červeň

Veľký a Malý Rozsutec (foto1)

Nebol som tam prvý krát. Také počasie, aké nám vyšlo tento raz, som tam však ešte nezaži. Úplne ideálne na obdivovanie krás Oravy a samozrejme na fotografovanie. Fotil som ako japonský turista, pretože naozaj bolo čo. Keď sme tam boli predtým, Rozsutec bol zahalený do hmly a nebolo ani dobre vidieť okolitú krajinu. Teraz to už bolo o inom. A aj keď nebolo jednoduché vyštverať sa hore na kopec, výhľad aj z Veľkého aj z Malého Rozsutca stál naozaj za to. Posúďte sami!

  • 8. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 385x
  • 19
Roháče (fotografie) 4.

Jozef Červeň

Roháče (fotografie) 4.

Tento víkend posledná tohtoročná možnosť zažiť tú nádheru na vlastné oči. Na celodennú túru v sobotu meteogram predpovedá už od ôsmej hodiny ráno veľkú oblačnosť, skutoční fajnšmekri si teda na svoje prídu iba vo veľmi skorých ranných hodinách. Meteogram na SHMÚ predpovedá, že to, čo sme videli my, a čo si môžete pozrieť na nasledujúcich fotografiách, sa turistom na záver sezóny už asi vidieť nepodarí. Hory sú však vždy inak krásne a ak aj bude zamračené, pršať by nemalo. Na linku dole je potrebné prekliknúť na Roháče Spálená. Ponúkam tu poslednú časť fotografií nafotených na túre v Roháčoch.

  • 29. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 978x
  • 5
Roháče (fotografie) 3.

Jozef Červeň

Roháče (fotografie) 3.

Čaká nás posledný turistický víkend. Od prvého októbra bude väčšina turistických chodníkov uzatvorená. Dávam tu tretiu časť fotografií nafotených v Roháčoch. Mali sme nádherné počasie a túra skutočne stála za to. Ak sa aj nevyberiete na vysoké kopce, v každom prípade by som navrhoval aspoň nejakú dolinu. Mne osobne by tam fotoaparát nechýbal, aj tak nedokáže zachytiť hĺbku dolín, ako spomienka na peknú túru to však nie je zlé.

  • 28. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 224x
  • 0
Roháče (fotografie) 2.

Jozef Červeň

Roháče (fotografie) 2.

V dnešný upršaný a zamračený deň viacerým určite dobre padne zopár slnečných fotografií na zahriatie duše. Ponúkam tu ďalšie slnkom prežiarené fotografie z túry po Roháčoch. Nie sú tam iba zábery z kopcov, ale aj z dolín a tiež som chcel priblížiť náročnosť chodníka, ktorý človek musí zvládnuť, aby sa mu mohol naskytnúť pohľad, ktorý vám tu ponúkam.

  • 20. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 599x
  • 19
reklama
Roháče (fotografie) 1.

Jozef Červeň

Roháče (fotografie) 1.

Konečne sa nám podaril náš sen, o ktorý sme sa pokúšali už po tretí rok. Vyjsť si na Roháče. Tí, ktorí poznajú oravské počasie, mi dajú za pravdu, že vyjsť na Roháče a nezmoknúť, na to človek musí mať obrovské šťastie. Minulý rok sme tam chytili takú hmlu a dážď, že nebol rozdiel medzi Roháčmi a záhradnou skalkou, videli sme si iba pod nohy. Tento rok, práve minulý týždeň, to už bolo iné kafé. Nasledujúce fotografie ponúkam všetkým, ktorí chcú popri svojich povinnostiach trošku pookriať.

  • 18. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 462x
  • 22
Prosiecka dolina - fotografie 2.

Jozef Červeň

Prosiecka dolina - fotografie 2.

Dva predĺžené víkendy v máji určte viacerých z vás vytiahnu do prírody. Chcem vám tu ponúknuť jeden tip na nádhernú prechádzku dolinou medzi Liptovom a Oravou. Dávam tu druhú časť fotografií z dolnej časti doliny, ktorá je podľa mňa krajšia ako horná. Teraz na jar bude však aj horná časť krajšia, pretože aj touto časťou bude pretekať potok, ktorý počas našej vlaňajšej letnej túry bol iba v dolnej časti. Popáste si oči na tomto zákutí Slovenska. Všetky tieto fotografie majú jednú veľkú chybu. Viete akú?

  • 25. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 891x
  • 7
Prosiecka dolina - fotografie 1.

Jozef Červeň

Prosiecka dolina - fotografie 1.

Konečne som sa dostal k tomu, aby som vám ponúkol fotografie z krásnej doliny medzi Oravou a Liptovom. Cez túto dolinu sme prešli v lete 2005 smerom nadol, hneď po zdolaní Kvačianskej doliny. Prosiecka dolina je ukrytá v lesoch a vyzerá nenápadne. Ak sa však človek pustí do jej útrob, dokáže mu odhaliť nezvyčajnú krásu obklopenú zeleňou. Je to jedna z dolín, do ktorých sa určite plánujem vrátiť. Nebudem fotografie komentovať, iba chcem všetkým popriať, aby sa trošku zohriali pri fotografiách z nádhernej letnej túry.

  • 12. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 256x
  • 20
Kvačianska dolina - fotografie (3.)

Jozef Červeň

Kvačianska dolina - fotografie (3.)

V predchádzajúcich článkoch som umiestnil fotografie prekrásnej prírody medzi Oravou a Liptovom. Dnes by som vám chcel ponúknuť zábery, ktoré určite oslovia hlavne malé deti. Chcem, vám predstaviť veľmi milých a dotieravých obyvateľov mlyna. Myslím, že sú to stáli obyvatelia, takže ak sa tam vyberiete s vašimi ratolesťami, nemusíte sa báť, že ich nič neosloví. Určite to pre nich bude najkrajší zážitok z túry...

  • 19. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 398x
  • 6
Kvačianska dolina - fotografie (2.)

Jozef Červeň

Kvačianska dolina - fotografie (2.)

Ani sa mi nechce veriť, že už prešli dva týždne od umiestnenia prvej polovice fotografií z Kvačianskej doliny. Spoločne sme sa vyštverali iba po mlyn. Tu vám ponúkam druhú časť. Neprešli sme celú Kvačiansku, lebo naspäť sme sa vrátili Prosieckou dolinou. Aj odtiaľ mám veľa záberov, takže to dúfam do letnej sezóny sihnem. Je pravda, že teraz je ešte stále zima. Týždne však ubiehajú ako voda a tieto doliny sú nenáročné na turistiku aj v jarných mesiacoch...

  • 16. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 673x
  • 17
reklama
Kvačianska dolina - fotografie (1.)

Jozef Červeň

Kvačianska dolina - fotografie (1.)

Neviem, ako u vás, ale u nás v Košiciach je hrozné počasie. Prší a je sychravo. V takýto čas je najlepšie sedieť vo vnútri, v teplúčku a pozrieť si niečo pekné. Ponúkam vám fotografie z letnej túry nádherným Liptovom a mojou rodnou Oravou. Kvačianska dolina totiž spája Oravu s Liptovom. Chcel som fotografie vtesnať do jedného článku, nepodarilo sa mi to. Sú tu fotografie od Kvačian až po starý mlyn, ostatné nabudúce...

  • 30. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 627x
  • 14
Zdolali sme Veľký Rozsutec - fotografie

Jozef Červeň

Zdolali sme Veľký Rozsutec - fotografie

Bola to náročná túra. Najmä v tom, že po vyjdení z Jánošíkových dier sme sa dostali do hustej hmly. Od 1200 metrov nahor bola hmla hustejšia a hustejšia. Vedeli sme, že z Rozsutca je nádherný výhľad na všetky strany. Vlhkosť vzduchu bola taká veľká, že kríky a stromy boli ako po hustom daždi. Predierali sme sa hustou hmlou a dúfali sme, že hore predsa len niečo uvidíme. Podarilo sa...

  • 20. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 677x
  • 29
Jánošíkove diery - fotografie

Jozef Červeň

Jánošíkove diery - fotografie

Na Veľký Rozsutec vedie viac chodníkov. My sme sa vybrali cez Jánošíkove diery. Oficiálne sa síce volajú Dolné a Horné diery, ale miestni ich volajú jednoducho Jánošíkove. Ak sa tam Jánošík ukrýval, musím mu uznať, že mal vkus. Je tam naozaj veľmi pekne. Mne to pripomínalo dolinu Suchá Belá v Slovenskom raji, niektoré miesta sa mi však zdali ešte krajšie. Vybral som z množstva fotografií tie, ktoré sa mi páčili najviac. Nebudem ich komentovať. Jediný komentár, ktorý by sa k nim hodil je šum potoka a zvuk vetra v korunách stromov...

  • 15. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 37 612x
  • 26
Choč: kopec medzi Oravou a Liptovom - fotografie

Jozef Červeň

Choč: kopec medzi Oravou a Liptovom - fotografie

Už roky som túžil vystúpiť na tento kopec. Vždy, keď som prechádzal cestou z Dolného Kubína do Ružomberka, tento kopec ma fascinoval svojou krásou. Z jeho vrcholu je veľmi dobre vidieť Dolný Kubín, hornú Oravu a aj Liptovskú Maru. tento kopec sme zdolali štyria: Marián, Marek, Lukáš a ja. Mali sme k dispozícii tri digitálne fotoaparáty a cvakali sme nimi ako japonskí turisti. Pri písaní článku najväčším problémom bolo, ktoré fotografie do článku nezaradiť, keďže na jeden článok je určená kvóta koľko sa tam dá dať fotografií. Nafotili sme tam 220 fotografií, najmä tie Marekove boli vydarené. Dúfam, že môj výber fotografií sa vám bude páčiť...

  • 30. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 350x
  • 44
Slovenský raj, Nízke Tatry a Roháče - fotografie

Jozef Červeň

Slovenský raj, Nízke Tatry a Roháče - fotografie

V izbe mám 29 stupňov a nemôžem vyvetrať, lebo vonku je 35 stupňov. Pre seba aj pre všetkých som tu umiestnil fotografie z vlaňajšej túry, na ktorej nám bolo nádherne chladno. Ochlaďte a pokochajte sa spolu so mnou...

  • 30. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 121x
  • 27
reklama
Prešli sme krížom cez celé Tatry...

Jozef Červeň

Prešli sme krížom cez celé Tatry...

Bolo to v roku 2003. V hlave mi skrsol šialený nápad prejsť celé Tatry. A to nielen celú magistrálu, ale prejsť z Toporca pri Kežmarku, kde som bol vtedy správcom farnosti, až do svojej rodnej dediny - do Klina na hornej Orave. Tých 150 km krížom cez hory počas piatich dní stálo za to.

  • 26. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 718x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu