reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Červeň

Jozef Červeň

Bloger 
  • Počet článkov:  1 485
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Mám rád život s Bohom a 7777 ľudí. S obľubou lietam v dobrej letke, no nerád lietam v kŕdli. Som katolícky kňaz, pochádzam z dediny Klin na Orave. Nemocničný kaplán v nemocnici v Poprade............................................ Zoznam autorových rubrík:  BIRMOVANCIŠTIPENDISTI7777 MYŠLIENOK PRE NÁROČNÝCHAké mám povolanie?Akú mám povahu?Cesta vieryDuchovné témyFejtónyFotografie prírodyFotografie RómovHistória mojej rodnej obceKniha o RómochLunikovoMladí vo firmeNáčrt histórie slov. SaleziánoNezaradenéPastorácia RómovPoéziaPokec s BohomRómoviaSociálna prácaSociálna náuka Katolíckej cirkSpoločnosťSúkromnéVedeli sa obetovaťVzťah je cesta cez púšťZábava

reklama

Mladí vo firme

Radujte sa so mnou!

Jozef Červeň

Radujte sa so mnou!

Dokončil som sériu článkov nazvanú: "Prečo si firmy neudržia mladých ľudí?" (F01) Sú tam články: Obdobie nadšenia pre firmu (F02) Najlepšie vo firme je držať hubu a krok? (F03) Učme sa od svojich podriadených! (F04) Múdry šéf vždy pravdu hľadá (F05) Šťuky vo firme (F06) Kvalita je na okraji (F07) Obdobie reformátor – kritik (F08) Kde uniká podstatné, bazíruje sa na maličkostiach (F09) Zodpovedná sloboda – slobodná zodpovednosť (F10) Ako zabiť voľný čas vo firme (F11) Bonzovať, či nie? (F12) Rýchlovýkrm titulov (F13) - tento článok patril medzi najčítanejšie. Umenie vedieť odísť (F14) Niektoré z nich sú kvalitné, iné menej kvalitné. Pod tento článok dávam link na prvý článok zo série. Z neho sa dá preklikať smerom k poslednému v sérii. Prajem pekné čítanie.

  • 11. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 905x
  • 6
Ako sa správame voči tým, ktorí odišli (F16)

Jozef Červeň

Ako sa správame voči tým, ktorí odišli (F16)

Náš prístup voči tým, ktorí odišli z firmy, najlepšie ukáže, ako si vážime hodnotu každého človeka. V mnohých firmách sú tí, ktorí odišli, vítaní a priateľstvo s nimi sa nikdy neprerušilo. Vždy sa ale nájdu aj takí, nie je ich veľa, ktorí ich budú považovať za zradcov.

  • 6. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 693x
  • 13
Zabudol vôl, že teľaťom bol (F15)

Jozef Červeň

Zabudol vôl, že teľaťom bol (F15)

Problém mnohých rodičov, novopečených šéfov firiem a každého človeka, ktorý s obľubou nadáva, že práve my sme boli tá lepšia generácia. Ach tá dnešná mládež! Je drzá? Nie, iba nahlas hovorí to, čo sme si o niektorých dospelých mysleli my, keď sme boli v ich veku.

  • 5. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 652x
  • 2
Umenie vedieť odísť (F14)

Jozef Červeň

Umenie vedieť odísť (F14)

Jeden aforizmus hovorí, že jedine vojsko je ochotné priznať, že povyšovanie sa deje v prvom rade za poslušnosť a až na druhom mieste je to kvôli schopnostiam. Bolo by zle, keby to isté platilo v niektorej firme či spoločenstve.

  • 4. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 018x
  • 8
Rýchlovýkrm titulov (F13)

Jozef Červeň

Rýchlovýkrm titulov (F13)

Môžete mi hovoriť pán magister, alebo radšej pán prezident spoločnosti, lepšie to znie. A keďže vážim viac ako sto kíl, nehovorte mi docent, som nadcent. Aká je to skratka? Žeby Nadc? Všetky tituly si naraz nepíšem, nevošli by mi na dvere. :) Najviac namyslení z titulu sú tí, ktorí si ho vôbec nezaslúžia. Nezáleží na tom, koľko máte titulov pred menom a za menom, ale na tom, či to uprostred za niečo stojí...

  • 3. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 780x
  • 11
reklama
Bonzovať, či nie? (F12)

Jozef Červeň

Bonzovať, či nie? (F12)

Niekto odpovie hneď, niekto až po premýšľaní. Šéf, ktorý podporuje bonzovanie, už boj o dobrú firmu prehral...

  • 1. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 320x
  • 5
Ako zabiť voľný čas vo firme (F11)

Jozef Červeň

Ako zabiť voľný čas vo firme (F11)

Spôsob využívania voľného času a vzdelávania veľa napovedá o kvalite systému vo firme. Mal by byť ponechaný na rozhodnutie podriadených. Mali by mať možnosť slobodne si vybrať z ponúk, ktoré im najlepšie prispejú k rastu, oddychu a načerpaniu nových síl. V systéme, ktorý nefunguje tak ako by mal, záujmy slúžia na únik spod neustáleho dozoru.

  • 30. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 391x
  • 4
Zodpovedná sloboda – slobodná zodpovednosť (F10)

Jozef Červeň

Zodpovedná sloboda – slobodná zodpovednosť (F10)

Zdalo by sa, že ide iba o hru so slovíčkami. Nie je to tak. O zodpovednej slobode zvyknú veľa hovoriť šéfovia svojim podriadeným. Dôraz pritom kladú hlavne na slovo zodpovedný. Nech sa na teba môžem spoľahnúť... Najhoršie je ak vždy zvykne pripomenúť: Urob to presne tak, ako to myslím, týmto spôsobom by si to určite pokazil, rob to tak ako ja a určite to bude správne...

  • 29. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 701x
  • 17
Kde uniká podstatné, bazíruje sa na maličkostiach (F09)

Jozef Červeň

Kde uniká podstatné, bazíruje sa na maličkostiach (F09)

Na Slovensku máme už viac firiem a práve vďaka tomu najlepšie vyznejú rozdiely čo sa kde vyžaduje. Do vnútorného poriadku niektorých firiem sa dostali zvláštnosti, ktoré nie sú odrazom reálnych požiadaviek dneška, ale skôr osobných názorov nejakých ľudí. Keď to tak porovnávam, mohol by som povedať, že je tu určitá súvislosť – čím menej otvorenej komunikácie tým viac nezmyselných zákazov.

  • 27. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 189x
  • 67
Obdobie reformátor – kritik (F08)

Jozef Červeň

Obdobie reformátor – kritik (F08)

Všetci tí, ktorí sa rozhodli z firmy odísť, ale aj tí, ktorí zostali, prešli týmto obdobím. Po určitom čase každý začne kalkulovať, či sa zaradil správne. Nepochybuje o tom, že chce niečo pre firmu urobiť, pochybnosť je v tom, či je na tom správnom mieste.

  • 26. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 274x
  • 1
reklama
Kvalita je na okraji (F07)

Jozef Červeň

Kvalita je na okraji (F07)

Vo firme by toalety v každom prípade mali vyzerať inak. Firmy, ktoré si spôsob riadenia predstavujú takto, sú plné "nepoužiteľných ľudí". Ak zamestnanec robí presne to, čo od neho očakáva šéf, je to na trojku a celá firma ide iba na pol plynu. Firma, ktorá má miesto pre ľudí so špeciálnymi schopnosťami a má s nimi trpezlivosť, iba taká firma dokáže pracovať na jedničku...

  • 25. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 609x
  • 5
Šťuky vo firme (F06)

Jozef Červeň

Šťuky vo firme (F06)

Nie je dôležité kto hovorí, ale čo povedal. V každej dobrej firme sú šťuky, ktoré víria vodu a naháňajú lenivé kapry. Od zlých firiem sa dobré odlišujú tým, že šťuky od seba neodháňajú.

  • 9. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 204x
  • 2
Múdry šéf vždy pravdu hľadá (F05)

Jozef Červeň

Múdry šéf vždy pravdu hľadá (F05)

Každá firma sa usiluje o to, aby v nej vládlo porozumenie. Je to možné iba vtedy, ak tam vládne slobodná výmena názorov. Nie taká, že podriadený vždy ide k šéfovi so svojím názorom a vráti sa s názorom šéfa. Múdry šéf pravdu vždy hľadá. Hlúpy ju vždy má...

  • 8. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 619x
  • 6
Učme sa od svojich podriadených! (F04)

Jozef Červeň

Učme sa od svojich podriadených! (F04)

Že sa to nedá? Mám úplne opačnú skúsenosť a ja tvrdím, že sa to dá. Dokonca sa odvažujem tvrdiť, že ak sa od nich prestaneme učiť, začneme robiť veľké chyby. A to nikto z nás nechce...

  • 7. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 944x
  • 4
Najlepšie vo firme je držať hubu a krok? (F03)

Jozef Červeň

Najlepšie vo firme je držať hubu a krok? (F03)

Po určitom čase sa vyjasňuje obraz o kolektíve, do ktorého sa človek zaradí. Je zlým znakom pre pracovný kolektív, kde starší mladším odporúčajú "držať hubu a krok." Nerozumná pasívna poslušnosť je dnes vyžadovaná iba v upadajúcich podnikoch. Myslím, že dnes už aj armáde sa odporúča používať vlastnú hlavu...

  • 6. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 501x
  • 10
reklama
Obdobie nadšenia pre firmu (F02)

Jozef Červeň

Obdobie nadšenia pre firmu (F02)

Toto obdobie prežíva každý mladý človek, keď sa rozhodne pre nejakú firmu. Mohli by sme ho prirovnať k obdobiu zaľúbenosti vo vzťahu k budúcemu partnerovi. Je to obdobie, kedy mladý človek vidí len tie dobré vlastnosti. Zvykne sa to nazývať obdobím ružových okuliarov. Predstava o budúcom zamestnaní býva ešte nereálna a prvotné nadšenie bez problémov zakrýva chyby šéfov. S veľkým nadšením sa napr. nosí logo firmy.

  • 4. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 155x
  • 4
Prečo si firmy neudržia mladých ľudí? (F01)

Jozef Červeň

Prečo si firmy neudržia mladých ľudí? (F01)

Odchádzajú, kto urobil chybu? Myslím, že by sme sa mali zamyslieť nad tým, prečo odchádza toľko mladých z fungujúcich firiem. Je potrebné hľadať príčiny a najmä východiská, aby to v budúcnosti bolo lepšie. Rozumné firmy sa snažia o to, aby komunikácia medzi predstavenstvom a podriadenými bola na úrovni. Alebo si objednajú audit u odborníkov a začnú sa venovať serióznej personalistike.

  • 2. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 320x
  • 34
reklama
SkryťZatvoriť reklamu